Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Coridorul maritim verde Suedia-Belgia salută un nou partener și își extinde ambițiile ecologice

Portul Göteborg, Portul Mării Nordului și DFDS urează bun venit Portului Antwerp-Bruges în Coridorul maritim verde și consolidează ambițiile ecologice ale proiectului. Până în 2030, se așteaptă ca două nave ro-ro alimentate cu amoniac să opereze pe rutele dintre Suedia și Belgia, iar porturile își vor intensifica eforturile în ceea ce privește electrificarea și alimentarea cu amoniac, ceea ce ar putea face din acest coridor primul coridor de transport maritim ecologic cu amoniac din lume pentru navele de marfă.

2.500 de kilometri – aceasta este distanța dintre punctul cel mai nordic și cel mai sudic al coridorului de transport maritim verde dintre Suedia și Belgia, pe care Portul Göteborg, North Sea Port, DFDS și Portul Anvers-Bruges doresc să îl creeze pentru a promova transportul cu emisii aproape zero.

Coridorul ar putea conecta 11 țări europene prin rute maritime, terestre și feroviare, de la Norvegia, în nordul Europei, până în Spania, în sud. În acest coridor, porturile Göteborg, North Sea Port și Anvers-Bruges funcționează ca noduri de transport, precum și ca importante zone de origine și destinație a activității industriale.

Obiectivul este de a avea cel puțin două nave DFDS alimentate cu amoniac în exploatare pe coridor începând cu 2030, parte a ambiției DFDS de a avea șase nave cu emisii reduse sau aproape zero până în 2030.

Navele cu amoniac vor fi completate de camioane electrice și de transportul feroviar pe uscat, precum și de alimentarea cu energie electrică pe uscat pentru nave Prin urmare, porturile își intensifică eforturile pentru a facilita operațiunile cu terminale electrice și pentru a permite alimentarea cu amoniac în condiții de siguranță.

În plus, partenerii intenționează să înceapă să producă cantități semnificative de energie electrică din surse regenerabile.

Cei trei parteneri inițiali au semnat un memorandum de înțelegere în 2022 pentru a colabora în vederea decarbonizării coridorului maritim dintre Suedia și Belgia și pentru a crea o soluție scalabilă. Adăugarea portului Antwerp-Bruges la această coaliție consolidează acest angajament. DFDS a depus o cerere de finanțare pentru un total de patru nave alimentate cu amoniac și, în cazul în care finanțarea va fi acordată, se preconizează că proiectul, inclusiv electrificarea porturilor, va reduce 328.000 t de emisii de CO2e pe an, ceea ce corespunde la aproximativ 11% din emisiile de GES din domeniul de aplicare 1 ale DFDS, comparativ cu 2023.

sursa foto: Gothenburg Port Authority

Articole similare

Ad