Ziarul britanic The Guardian, citat de asociația olandeză de transport și logistică TLN, scrie că mai multe firme olandeze de transport de mărfuri iau în considerare oprirea curselor către Regatul Unit dacă nu scade timpul de așteptare la punctele de control și dacă nu se îmbunătățesc condițiile pentru șoferii din frontiere. De aceea TLN face presiuni pentru un dialog cu guvernul britanic în urma căruia să se rezolve aceste probleme, să se facă o formare mai bună a inspectorilor și a personalului din frontieră, să li se permită șoferilor să asiste și să dea instrucțiuni în timpul încărcării și descărcării camioanelor și să existe mai multă transparență din partea vameșilor cu privire la verificările efectuate și costurile asociate. Mai ales că îmbunătățirea din lanțul de aprovizionare avantajează în primul rând consumatorii britanici, iar importurile britanice din Olanda au avut în 2023 o valoare totală de peste un miliard de lire sterline.
Timpii medii de așteptare, cel puțin pentru transportatorii olandezi membrii TLN, pe care i-a intervievat asociația, sunt de peste patru ore, din cauza noilor verificări introduse la sfârșitul lui aprilie pentru transportul de pante, flori și produse proaspete. Dar unii șoferi sunt reținuți la punctele de frontieră chiar 20 de ore și stau într-o zonă de așteptare de câțiva metri pătrați, unde facilitățile sunt inadecvate: adesea este disponibilă doar apa și ei nu își pot procura alimente, cafea sau alte băuturi. Mai mult, în cazul unui șofer italian care a stat de vorbă cu reporterii The Guardian, timpul de așteptare la Severington a fost de 55 de ore, iar el a fost nevoit să meargă peste o milă până la cel mai apropiat fast food pentru a lua masa.
Noile controale, concepute pentru a ține bolile și dăunătorii în afara Regatului Unit, au loc la punctele de trecere a frontierei desemnate din apropierea unor porturi precum Killingholme, Harwich și Felixstowe. Cel mai mare astfel de punct de control este la Severington, Ashford, la 35 km de portul Dover. Raportul TLN evidențiază și alte probleme legate de procedurile de la frontieră, inclusiv deteriorarea mărfurilor din cauza manipulării neglijente de către personalul portuar în timpul încărcării și descărcării. De exemplu, un membru al asociației a raportat că produse vegetale în valoare de 40.000 de euro au fost respinse de un client britanic din cauza deteriorării în timpul încărcării și descărcării la un punct de frontieră.
Sursă foto : Dover Inland Border Facility – Inland Border Facilities