Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șase scăderi consecutive ale capacității de transport rutier de marfă din Europa față de 2023

Conform celor mai recente date Transporeon, citate de Transport Intelligence (Ti), indicele capacității europene de transport rutier de mărfuri a scăzut cu -7,5% în iunie 2024 față de iunie 2023, până la 96,10 – este a șasea scădere consecutivă din acest an – și a crescut cu 1,5% față de mai 2024. Reamintim că valorile sub 100 indică o capacitate limitată. În noiembrie 2022 indicele a fost de peste 100, ceea ce sugerează că disponibilitatea capacității nu a fost o problemă în ultimul an, dar rata creșterilor de capacitate a scăzut treptat începând din martie 2023, dovedind un excedent redus de capacitate și faptul că situația capacității în transportul rutier european de mărfuri se normalizează.

În iunie 2024, indicele tarifelor spot a scăzut cu -1,7% față de mai 2024, până la 132,16, dar a fost cu 12,6% mai mare decât în aceeași perioadă a anului precedent, în timp ce indicele tarifelor de transport pe bază de contract a crescut ușor față de luna precedentă, cu 0,4%, până la 125,87 în iunie 2024, și cu 4,0% față de anul precedent.

În iunie 2024, în zona euro a existat o nouă contracție a activității de producție, de la 47,3 în mai la 45,8, în timp ce indicele comenzilor noi a scăzut de la 47,3 la 44,4. Chiar și așa, costurile de producție au crescut pentru prima dată din februarie 2023 încoace.

Creșterea bruscă a prețurilor combustibililor și electricității, a salariilor șoferilor și a taxelor de drum a contribuit semnificativ la creșterea costurilor operaționale pentru transportatorii din UE. Cererea scăzută de transport continuă să ducă la scăderi ale tarifelor spot, dar scăderea nu pare să mai fie atât de mare ca în trecut. În ceea ce privește oferta, costurile operaționale, cum ar fi întreținerea vehiculelor, asigurările și costurile cu anvelopele, rămân ridicate în comparație cu anii precedenți, menținând și costurile ridicate.

Articole similare

Ad