Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Și guvernanții polonezi folosesc în discuțiile cu transportatorii tactica „divide et impera“

Asociația poloneză de transport și logistică TLP amintește că ultimele 12 luni au fost dificile pentru unii transportatori rutieri din această țară din cauza numărului redus de comenzi și a scăderii tarifelor, care au făcut ca starea de spirit a mediului de afaceri să se deterioreze mult. De aceea, așa cum știți deja, în toamna lui 2023 un grup mare de transportatori din regiunile Lublin și Podkarpacie au blocat câteva luni punctele de trecere a frontierei polono-ucrainene, ca parte a unui protest spontan.

Momentul a fost prost ales, crede TLN, deoarece manifestarea s-a suprapus peste campania electorală parlamentară și peste perioada post-campanie în care o vreme nu a existat un guvern cu sprijin stabil din partea majorității Seimului, așa că nu era clar cui îi sunt adresate revendicările transportatorilor.

Ceea ce asociația numește greșeala organizatorilor protestului a făcut ca discuțiile cu guvernul să înceapă cu o întârziere mare, când transportatorii erau deja obosiți de proteste și, astfel, erau mai dispuși să încheie orice acord. În plus, ei au făcut și greșeala că nu au apelat în negocieri la consilieri cu experiență. De aceea au semnat cu guvernul un acord destul de vag, fără o foaie de parcurs specifică, și drept urmare nici acum, după șase luni de la semnarea documentului cu ministrul infrastructurii, nu există efecte tangibile, deși guvernul susține că îndeplinește dispozițiile adoptate.

Protestele firmelor din Lublin și Podkarpackie nu au fost singurele, ci demonstrații au avut loc în mai multe zone din Polonia, însă toate au fost reduse la tăcere de executiv prin întâlniri nesfârșite, în timpul cărora toți reprezentanții organizațiilor naționale și locale puteau vorbi liber, astfel încât să se elibereze pentru o vreme din tensiune, dar nu se ajungea la soluții concrete.

TLP chiar arată că unii oficiali au început, „presupunem că fără intenții rele sau poate involuntar“, să folosească – așa cum vedem adesea și în România – tactica „divide et impera“, alimentând conflictele din industria transportului rutier prin „jumătăți de adevăr și explicații incomplete, care au început să găsească teren fertil printre unii manageri mai puțin stabili emoțional sau care nu au mai participat niciodată la discuții cu administrația și, prin urmare, au fost susceptibili de manipulare“.

De aceea, mai arată TLP, unii dintre liderii protestatarilor, în loc să lucreze împreună în beneficiul transportului rutier polonez, s-au concentrat pe atacuri și critici ale altor reprezentanți ai industriei și au început să pună la îndoială unele dintre documentele adoptate de toate organizațiile poloneze ale transportatorilor care cooperează între ele în cadrul Forumului de Transport Rutier, pe care oricum le semnaseră și ei.

Aceasta seamănă, așa cum se vede și în caricatura alăturată, cu situația în care Cavalerii Teutoni, întârziați pentru bătălia de la Grunwald, nu au trebuit să lupte împotriva polonezilor, deoarece i-au găsit pe polonezi luptând între ei. „Și această glumă a devenit astăzi o realitate tristă a transportului.“

Asociația crede că ar trebui să i se explice publicului larg de ce este justificat și de ce este în interesul întregii societăți și economii sprijinul pentru industria transporturilor în această perioadă dificilă.

O altă condiție pentru rezolvarea problemelor actuale este acceptarea condițiilor economiei de piață, adică o economie în care există loc pentru fiecare antreprenor onest, indiferent de amploarea și modul de activitate, astfel încât să înceapă cooperări între diferite comunități, bazate pe interese comune pentru toți transportatorii și pe evitarea activităților dăunătoare altor segmente de piață.

Articole similare

Ad