Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Număr șocant de șoferi de camion care încalcă timpii de lucru și de odihnă în Belgia și Austria

Un procent șocant de 43% dintre șoferii de camion din Belgia au fost depistați depășind timpii legali de lucru și de odihnă impuși de regulamentele UE, iar 31% au fost în Austria.

Datele au fost dezvăluite ca parte a rezultatelor celei mai recente operațiuni ROADPOL pentru camioane și autobuze pe întregul continent. Săptămâna de control ROADPOL la nivel european a fost a doua de acest gen din acest an, axată pe controlul transportului comercial de mărfuri și de persoane.

Acțiunea paneuropeană de control s-a desfășurat în luna mai*, cu participarea a 18 țări membre ROADPOL. Conform feedback-ului acestora, au fost controlate 228.389 de camioane și 136.335 de autobuze. În cursul acestei săptămâni de control au fost constatate 78.926 de încălcări (camioane: 69.749, autobuze: 9.177). De 2363 de ori (2.167 de camioane; 196 de autobuze) a trebuit să se interzică continuarea călătoriei până când șoferul și-a luat perioada legală de odihnă sau până când starea corespunzătoare a vehiculelor sau a încărcăturii a fost restabilită. Rata reclamațiilor a fost de 23,43% pentru transportul de marfă și de 6,43% pentru autobuze. Pentru traficul de marfă, aceasta înseamnă că a fost constatată o încălcare în aproape 1 din 4 camioane verificate. În cazul camioanelor, majoritatea încălcărilor au fost constatate în domeniul depășirii timpului de conducere, al setărilor sau manipulării tahografului, al vitezei și al încălcărilor tehnice (inclusiv încărcături supraponderale și nesigure). Pentru autobuze, cele mai multe infracțiuni au fost constatate în domeniul centurilor de siguranță și al altor sisteme de reținere, al vitezei, al depășirii timpului de conducere, al setărilor tahografului și al documentelor vehiculului.

În total, 8.391 de șoferi (camioane 7.638, autobuze 753) au încălcat reglementările sociale valabile la nivel european, ceea ce înseamnă că și-au condus vehiculul mai mult decât le permite legea, fără să respecte pauzele obligatorii. Datele arată că rata medie a reclamațiilor pentru încălcarea timpilor de conducere și de odihnă a fost de 3,4% din numărul de inspecții efectuate. Cu toate acestea, cifrele variază foarte mult de la un stat membru la altul, procentul de conducători auto găsiți în neregulă fiind foarte ridicat în Belgia (43%), Austria (31%) și Germania (18%) și aproape neglijabil în Bulgaria (0,51%), Slovacia (0,45%) și Lituania (0,13%). În plus, de 4.787 de ori (4236 de camioane; 551 de autobuze) tahografele prescrise nu au fost gestionate corespunzător. Manipulări ale tahografelor digitale au fost detectate în 836 de cazuri (803 camioane; 33 autobuze).

Din păcate, au mai fost depistați 175 de conducători auto care participau la traficul rutier sub influența alcoolului (150 camioane; 25 autobuze), precum și 35 (35 camioane; 0 autobuze) de conducători auto sub influența drogurilor.

“Rezultatele săptămânii de control arată că inspecțiile în domeniul traficului de mărfuri grele și al transportului de persoane reprezintă în continuare o abordare importantă pentru îmbunătățirea siguranței rutiere. Rata încălcărilor arată că traficul de mărfuri reprezintă în continuare un risc major pentru siguranța rutieră și că monitorizarea este mai mult decât necesară. Rata ridicată dovedește, de asemenea, că ofițerii de poliție europeni au un nivel foarte ridicat de formare în ceea ce privește controlul traficului greu. Multe dintre aceste încălcări (cum ar fi viteza, asigurarea insuficientă a încărcăturii, oboseala șoferului și defectele tehnice ale vehiculelor) sunt adesea principalele cauze ale coliziunilor grave și trebuie combătute prin controale ale traficului de marfă”, a comentat șeful Grupului de lucru operațional ROADPOL, Jana Peleskova, de la Poliția din Republica Cehă. “Oboseala șoferilor reprezintă un risc semnificativ pentru coliziuni, în special în cazul vehiculelor grele. Neglijarea reglementărilor privind munca și odihna este, prin urmare, o preocupare majoră. A merge până la manipularea tahografelor digitale compromite siguranța rutieră și subminează reglementările menite să protejeze viețile. Șoferii și transportatorii trebuie să înțeleagă că niciun câștig financiar nu merită consecințele devastatoare ale unui accident grav. Ne angajăm să ne asigurăm că acest mesaj este clar și aplicat”.

Următoarea operațiune ROADPOL Truck & Bus va avea loc între 11 și 17 noiembrie 2024. *rezultatele au fost făcute publice mai târziu decât de obicei din cauza unor probleme tehnice.

Articole similare

Ad