Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In regiune, in comertul online, depasim doar Bulgaria si Croatia

Dezvoltarea tehnologiei va avea cu siguranta un impact semnificativ asupra evolutiei retailului in urmatorii ani, dar jucatorii din domeniu sunt convinsi ca viitorul apartine magazinelor fizice in aceeasi masura in care apartine zonei de online, dupa cum a reiesit din panelurile de discutie din cadrul conferintei ZF Retail 2018.
Platformele online, precum Alibaba si Amazon, IoT, robotica si inteligenta artificiala, vor avea un cuvant greu de spus in dezvoltarea retalului alimentar, fara a insemna insa ca magazinele fizice vor disparea pe termen lung. „Omni-channel este compus si din partea umana. Usor-usor, probabil, oamenii vor fi inlocuiti de roboti, dar este un proces foarte lung. Cred ca relatia interumana din retail este una dintre cele mai importante senzatii pe care o primesti la cumparaturi“, este de parere Valer Hancas, director corporate affairs si comunicare la Kaufland Romania. Opinia lui este impartasita si de Daniel Gross, director general al Rewe Romania, compania care opereaza reteaua Penny Market. El spune ca „un robot nu poate inlocui un zambet“.
 

O alta tendinta observata de retaileri, si nu numai, este schimbarea raportului intre modern si traditional, in conditiile in care magazinele moderne vor ajunge sa acapareze 70-80% din piata, pe masura ce comertul traditional pierde teren, a spus Jean Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania.
In acelasi timp, zona de e-commerce e abia la inceput de drum in Romania, cu o pondere de 0,3% din valoarea pietei de FMCG, potrivit datelor GfK. Totusi, din perspectiva dinamicii, acest canal marcheaza cea mai mare crestere in valoare, de aproape 50% in 2017. „Anul trecut, 1 din 10 romani a cumparat cel putin o data din canalul online bunuri de larg consum, iar valoarea medie a cosului este in acest caz mai mare decat in offline. In regiune, in comertul online depasim doar Bulgaria si Croatia, iar reperul realist pe termen mediu ar fi Polonia (2 din 10 oameni au facut shopping pe internet). Acolo ponderea comertului online in FMCG aproape a ajuns la 1% in valoare”, explica Romina Ardelean, consultant consumer panel services la GfK Romania.
Mai multe amanunte veti putea afla din numarul urmator al revistei Logistica.

Articole similare

Ad