Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gheorghe Vlase: „Un șofer bine pregătit înseamnă un camion mai puțin în service”

Manager cu experienţă şi în condusul camioanelor, Gheorghe Vlase a vorbit la TTA despre importanţa unui şofer bine instruit.

„Sunt câteva zone în țară unde camioanele își dau examenul de manevrabilitate și consum, așa cum îi place lui Gheorghe Vlase să spună, cum ar fi serpentinele de pe Timiș. Iar Ford Trucks nu este cu nimic mai prejos față de alte mărci”, spune Gheorghe Vlase care de câteva luni conduce un Ford F-Max cu care a obţinut consumuri de combustibil de circa 26 l la 100 km cu 20 t încărcătură. „Important este ca atunci când tragi linie să rămâi pe profit, iar o marjă de 5-6% este mulțumitoare. Ford Trucks este foarte bun, îți oferă satisfacție la condus și, cu siguranță, este un camion cu care se fac bani.“

Una dintre principalele probleme cu care se confruntă toate companiile de transport din țară este pregătirea deficitară a șoferilor – a atras atenția Gheorghe Vlase – pentru că diferența de consum o face, în principal, șoferul. Este adevărat că producătorii de camioane promovează tot felul de sisteme automatizate care ușurează munca conducătorilor auto și îi ajută să obțină un consum de carburant cât mai mic. Dar nu te poți limita niciodată doar la asta.

„Un șofer bine pregătit înseamnă un camion mai puțin în service“. Oricum, AIC Trucks, importatorul Ford Trucks în România, nu are nicio problemă la acest capitol, ci dimpotrivă. Rețeaua de puncte de service este una dintre cele mai mari din țară. Oricum, odată livrate camioanele, performanțele acestora sunt monitorizate grație sistemelor telematice instalate și, acolo unde se constată o exploatare defectuoasă, echipa AIC Trucks intervine cu training pentru șoferi, astfel încât să își îmbunătățească performanțele de conducere.

O altă problemă semnalată este timpul pierdut la încărcare/descărcare (în medie, 4 ore per camion) și ineficiența multor angajați din depozite și din logistică, care afectează programul de lucru al șoferilor și productivitatea companiilor de transport. Pe de altă parte, toți acești timpi de așteptare – la încărcare, în blocaje, în frontiere etc. – scad din atractivitatea meseriei de șofer profesionist. Industria are multe provocări la această oră, care țin de concurență, tarife de transport, costuri de operare etc. „Viitorul constă însă în pregătirea temeinică a șoferilor: cine reușește să facă acest lucru, poate să se culce liniștit. Profitul îl fac șoferii”, a atras atenţia Gheorghe Vlase.

Articole similare

Ad