Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport maritim spot între Asia și Europa s-au stabilizat, în ciuda estimărilor

Conform barometrului Upply (Containers: soaring freight rates are cooling off (upply.com)), tarifele de transport maritim spot pe ruta Asia-Europa au ajuns la un platou, în ciuda tensiunilor din Marea Roșie, ceea ce susține ideea unei cereri slabe din punct de vedere structural. Deci scenariul din primăvara lui 2020, în care tarifele de transport FAK pe ruta Asia-Europa au ajuns să aibă cinci cifre nu se repetă în vara lui 2024, în ciuda predicțiilor câtorva jucători din domeniu. (FAK – Freight All Kind – este o clasificare utilizată pentru a cota tarifele LTL, în special în cazul clienților care expediază diferite tipuri de mărfuri în cantități mici, într-un singur lot, care nu ocupă neapărat un camion complet.)

Companiile de transport maritim, prin faptul că publică tarife lunare FAK stabile sau în scădere, transmit semnalul că piața se stabilizează, iar analiștii Upply văd două motive pentru această strategie: companiile aeriene sunt interesate să preia mai multe rezervări prin propriile instrumente digitale, iar transportatorii maritimi sunt destul de reticenți când își văd clienții generând marje mult mai mari decât ei, care își asumă toate riscurile operaționale și de capital.

Pentru expeditori, ruta prin Cape Town este prea lungă, tarifele de transport sunt prea mari, iar vizibilitatea asupra previziunilor de vânzări lipsește, chiar dacă stocurile rămân la un nivel rezonabil. Prin urmare, expeditorii își pot permite să aștepte, deși asta înseamnă să găsească furnizori mai aproape de locurile de consum, dacă este necesar. De aceea nu a existat o reaprovizionare masivă. Pe de altă parte, sunt anticipate campaniile de Crăciun. Expeditorii au luat în considerare riscurile unor întârzieri mai mari, dar și, într-o măsură mai mică, amenințările de creștere a taxelor vamale pentru anumite produse la intrarea în UE.

În ceea ce privește tensiunile din Marea Roșie, ele nu scad. Deja s-a ajuns la circa 200 de atacuri ale Houthi, de la începutul conflictului, în care două nave au fost scufundate și patru marinari au fost uciși. Necesitatea de normalizare a securității maritime din zonă este susținută de tot multe voci din comunitatea internațională, începând cu Israelul, care începe să sufere de izolare geografică. Pe 20 iulie, avioanele israeliene au lansat raiduri împotriva portului yemenit Hodeida, ca răspuns la un atac cu drone ce a ucis o persoană în Tel Aviv. Iar la începutul lui iulie Autoritatea Industriei Maritime din Filipine (MARINA) a cerut companiilor de transport maritim să evite Marea Roșie și Golful Aden, semn că, într-adevăr, conflictul începe să se extindă geografic.

Articole similare

Ad