Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eurovinieta va crește cu 1,9% și va include și emisiile de CO2

Structura tarifară a eurovinietei se va modifica de la 1 ianuarie 2025 în sensul că valorile vor fi majorate cu 1,9% și că, pe lângă clasa de emisii Euro și numărul de axe, taxa va include și emisiile de CO2, așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN. Autovehiculele sunt împărțite în cinci clase de emisii de CO2, de la clasa 1 (camioane diesel) la clasa 5 (camioane cu emisii zero), iar pentru clasele 2-5 există reduceri de tarife. Astfel, un autovehicul Euro 6 din clasa 1, care în prezent plătește 1.250 de euro, de la 1 ianuarie 2025 va plăti 1.274 de euro.

Eurovinietele achiziționate înainte de 1 ianuarie 2025 vor rămâne valabile pe perioada pentru care au fost achiziționate.

Ministerul olandez al infrastructurii se așteaptă ca 98% dintre autovehiculele înmatriculate în această țară să se încadreze în clasa 1 de emisii de CO2 până în 2025. Cele care nu respectă standardul Euro sunt plasate în clasa 1, iar cele mai curate, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, vor fi în clasele 2-5. Clasele 2, 3 și 4 sunt cu cel puțin 5%, 8%, respectiv 50% mai curate decât standardul.

Reamintim că eurovinieta este obligatorie pentru autovehiculele de peste 12 t. Ea va ieși din uz de îndată ce va apărea în Olanda taxa pentru camioane, adică, așa cum este programat acum, la jumătatea lui 2026.

Autovehiculele de 3,5-12 t sunt exceptate de la plata eurovinietei, dar exceptarea se va încheia în martie 2027. Și se așteaptă ca taxa pentru camioane să se aplice în această țară până atunci și să fie vorba despre un tarif/km pentru toate autovehiculele de la 3,5 t în sus. Danemarca încetează să mai utilizeze eurovinieta începând cu 1 ianuarie 2025, astfel că după această dată Olanda, Suedia și Luxemburg vor fi singurele țări care o vor mai folosi măcar o vreme.

Sursă foto: TLN

Articole similare

Ad