Piața europeană a vehiculelor electrice, care a cunoscut recent o încetinire, ar putea reveni datorită unei noii generații de cumpărători de mașini de lux. Aproximativ 38% dintre consumatorii din segmentul de lux care plănuiesc să achiziționeze un automobil de peste 80.000 de euro în următorul an iau în considerare un model electric. Dintre aceștia, 64% ar alege un vehicul electric în locul unuia cu motor cu combustie internă, dacă modelele ar oferi specificații comparabile.
Pentru a atrage segmentul în creștere al cumpărătorilor de vehicule electrice de lux, producătorii trebuie să acorde prioritate satisfacerii nevoilor și preocupărilor acestora. Aceste concluzii provin dintr-un studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG), intitulat „Europe’s High-End Buyers Rethink EV Ownership”. Studiul se bazează pe un sondaj efectuat pe un eșantion de peste 5.000 de cumpărători potențiali de automobile din cinci mari piețe europene, așa cum Germania, Franța, Marea Britanie, Italia și Spania, dintre care 20% aparțin segmentelor de preț premium plus și lux.
„Producătorii de vehicule electrice au o oportunitate unică de a atrage o nouă generație de consumatori de lux. Pentru a reuși, trebuie să ofere vehicule electrice cu specificații și caracteristici adecvate la un preț competitiv. Acești consumatori sunt dornici să exploreze piața vehiculelor electrice, dar sunt, de asemenea, familiarizați cu tehnologia digitală și sunt sensibili la valoare.”,
a declarat Adam Karakas, Partner al biroului BCG din Budapesta.
Principalele obstacole în adoptarea vehiculelor electrice sunt timpul și experiența de încărcare, cu 46% dintre respondenți preocupați de lipsa stațiilor de încărcare rapidă, timpii mari de așteptare și costurile instalării încărcătoarelor private. Autonomia reprezintă o altă problemă pentru 44% dintre respondenți, mai ales în ceea ce privește predictibilitatea și performanța bateriei în condiții de frig. Totuși, aceste preocupări sunt mai puțin accentuate în rândul celor care au condus deja un vehicul electric cu baterie, cu 24% în cazul timpului de încărcare și cu 34% în cazul autonomiei. Cu toate acestea, siguranța, confortul, sustenabilitatea, performanța la condus și experiența digitală rămân factori cheie în decizia de achiziție.