Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia de Transport propune taxarea in functie de distanta

In sesiunea de pe 4 iunie, Comisia de Transport din Parlamentul European a mai propus ca, in vederea taxarii vehiculelor in functie de gradul de folosire a drumurilor si de poluarea pe care o genereaza, taxele de drum impuse de statele membre sa fie in functie de distanta. Reglementarea ar urma sa se aplice din 2026 pentru autoturisme (cu doi ani mai devreme decat propusese Comisia Europeana) si din 2023 pentru camioane, autobuze/autocare si pentru vanuri de peste 2,4 t (cu un an mai devreme decat propunea Comisia). Iar pentru a incuraja folosirea de vehicule prietenoase cu mediu statele UE ar trebui sa stabileasca diferite taxe de drum bazate pe CO2, iar taxele pentru camioanele cu zero emisii ar trebui sa fie cu 50% mai mici decat cea mai mica taxa.
 

In plus, din 2021 vor trebui sa se aplice, pentru vehiculele grele si vanurile de transport de marfa, taxe pentru costuri externe, cum ar fi cele de poluare sonora si a aerului.
De asemenea, pentru a se asigura tratamentul corect al tuturor transportatorilor, din 2020 taxele de drum trebuie sa se aplice la toate vehiculele grele (regulile din prezent permit tarilor membre sa excluda vehiculele sub 12 t si autobuzele si autocarele) si la toate vanurile.
Dar statele vor putea oferi discounturi, de exemplu pentru cei care folosesc frecvent vehicule usoare in zonele cu localitati dispersate si la marginea oraselor.
Pana la trecerea de la taxa bazata pe timp la taxa bazata pe distanta, Comisia de Transport doreste sa fie disponibile si taxe pentru perioade mai scurte, de o zi sau o saptamana. Iar veniturile vor trebui investite in proiecte de transport.

Articole similare

Ad