Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cei mai mulți transportatori din Top 20 după cifra de afaceri au crescut în 2023 față de 2022

Doi transportatori din România au avut în 2023 o cifră de afaceri mai mare de 100.000.000 de euro, ambii reprezentând însă câte un grup de firme. Grupul de firme International Alexander Transport include International Alexander, Vio Transgrup și AS Line Spedition, care au realizat împreună 176,5 milioane de euro cifră de afaceri în 2023 (în grup mai există International Alexander Logistic, care a înregistrat și ea 11 milioane de euro cifră de afaceri în 2023, însă rezultatele acestei firme sunt analizate separat, în topul companiilor de expediții și logistică). Luate separat, principalele două firme de transport din grup – International Alexander și Vio Transgrup, preluată în urmă cu 4 ani de la Viorel Angelescu, au înregistrat cifre de afaceri de 134,56 de milioane de euro și respectiv 37,61 de milioane de euro – în timp ce AS Line a înregistrat și ea 4,35 de milioane de euro.

Astfel, grupul de firme International Alexander se situează în topul firmelor de transport din România, cu un avans serios față de următoarele clasate.

Cele trei firme au un parc auto total de 458 de camioane (314 pe IA, 108 – Vio Transgrup, 36 – AS Line Spedition).

Cu 165 de camioane înregistrate în România, Grupul de firme Vos, și el analizat ca sumă a veniturilor firmelor din grup, a cumulat 136,78 milioane de euro: 103,53 de milioane de euro Vos Logistics Cargo, 37,52 Vos Logistics Bulk și 3,56 Vos Logistics Romania.

În 2022 au fost patru operatori cu peste 100 de milioane de euro: Rin Trans Activ (cu 109,71 de milioane de euro în 2022 și 140,43 în 2023) – pe care însă anul acesta nu l-am mai luat în considerare în analiza noastră pentru piața de transport, deoarece firma constănțeană nu este doar transportator, având 150 de camioane și 22 de barje proprii, ci și furnizor cereale la Marea Neagră – și Dolo Trans Olimp, care în 2022, cu 117,85 de milioane de euro, era pe locul al doilea după Internațional Alexander (în condițiile în care firmele din grupul Vos au fost analizate separat), iar acum este pe locul al treilea, cu 96,32 de milioane de euro. Chiar dacă are și alte activități economice sub umbrela aceleiași firme, cu 349 de autovehicule licențiate Dolo Trans Olimp realizează cea mai mare parte a veniturilor din transporturi rutiere.

Alte cinci firme în afară de Dolo au avut în 2023 venituri de peste 50 de milioane de euro, dintre care două, Lagermax (58,40 de milioane de euro, cu 118 de ansambluri car-carrier) și Hoedlmayr-Lazăr (54,93 de milioane de euro, cu 89 de ansambluri specializate pentru car-carrier), au avut în 2022 ceva mai puțin, 43,67, respectiv 43,55 de milioane de euro, și au fost și atunci aproape de Top 10. Doar că în 2023, pe fondul cererii mari și capacității reduse din transportul de autovehicule, tarifele au crescut mult, ceea ce se vede din rezultatele bune ale acestor două companii și ale Dolo, și veți vedea și în analiza profiturilor lor.

Dintre firmele care în 2022 au avut venituri de peste 50 de milioane de euro, lipsesc de data aceasta Skiptrans, dar și Carrion Expedition. Carrion și-a diminuat continuu flota din România în ultimii ani și a tot înregistrat scăderi de venituri din 2018 încoace. Doar că în 2023, spre deosebire de alți ani, când a fost pe pierdere, a avut profit de 700.911 euro. Skiptrans, în schimb, își continuă activitatea prin alte firme care au preluat flota deținută de firma belgiană în România – Transilvania Trucking Company, care deține 230 de camioane, Transilvania Green Spedition (217 camioane), Napoca Green Logistic (155 de camioane) – și ale căror reyultate financiare le vom putea analiza abia începând cu anul viitor.

Patru transportatori au avut cifre de afaceri de peste 40 de milioane de euro, dintre care Gartner (44,18 milioane de euro) – 185 de camioane – și Arcese (43,33 de milioane de euro, cu 196 de camioane) au avut și în 2022 tot peste 40 de milioane de euro și au fost, în aceeași ordine și tot imediat una după alta, dar mai jos în clasament, pe 19-20, în timp ce Iliuță Expedition (43,32 de milioane de euro în 2023) a fost pe locul al 28-lea în 2022, iar Luscan Com (42,58 de milioane de euro, cu 200 de camioane, cele mai multe pentru construcții) a fost în 2022 în afara Top 30.

În 2022 au mai avut venituri de peste 40 de milioane de euro Binar (208 camioane, multe dintre ele pentru construcții), H.Essers (220 de camioane), care era atunci pe locul al 12-lea, dar a înregistrat o scădere de 7,18 milioane de euro și a ajuns pe al 20-lea, Agexim (229 de camioane), care a scăzut cu 6,86 de milioane de euro și a ajuns, de pe locul al 13-lea, pe al 19-lea, Total NSA (206 camioane, din care și aici multe pentru construcții), care a scăzut cu 7,98 de milioane de euro și a coborât de pe locul al 16-lea pe al 25-lea, Dunca Expediții (cu 309 camioane), care a scăzut cu 4,66 de milioane de euro, dar, cu atâtea coborâri ale altor firme, a urcat de pe al 17-lea pe al 16-lea, și Internațional Lazăr Company (238 de camioane), care a scăzut cu 5,62 de milioane de euro, și a coborât de pe locul al 18-lea pe al 23-lea.

Articole similare

Ad