Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DHL nu este interesată de achiziții de tipul celor pe care le face DSV

DHL Group rămâne unul dintre cei mai mari furnizori de servicii logistice, dacă nu chiar cel mai mare din lume, amintește Transport Intelligence (Ti), dar piața pe care concurează este destul de diferită de cea din 1995, când a fost creată compania. În 2024, aceasta se confruntă cu concurența liniilor de transport maritim de containere și a expeditorilor care s-au diversificat mult, dar și transportatori express se numără încă printre cei mai mari rivali ai săi, iar Amazon este un furnizor important de servicii logistice de vânzare cu amănuntul pe internet.

De aceea strategia DHL trebuie să se adapteze, astfel că, în cel mai recent document al său, „Strategia 2030 – Accelerarea creșterii sustenabile“, compania a subliniat atât modul în care va crește în următorii cinci ani, cât și cât de repede o va face.

Una dintre caracteristicile principale ale DHL Group este că planifică în continuare răscumpărări de acțiuni și un dividend generos de 5%, deci compania generează numerar, chiar dacă susține un nivel rezonabil de investiții de capital. Compania afirmă că va continua cu achiziții modeste de firme, dar nu pare să aibă niciun apetit pentru achiziții de tipul celor în care s-a angajat DSV, dintre care cea mai recentă este cumpărarea Schenker, ci își subliniază angajamentul față de rentabilitatea capitalului investit ca măsură strategică.

Așteptările de creștere ale DHL pentru fiecare dintre diviziile sale reflectă un sentiment de maturitate a companiei. DHL Express este probabil cea mai valoroasă dintre toate diviziile, iar creșterea profitului se așteaptă să fie să fie mai mare decât creșterea volumului, care este estimată la 4-5%. Divizia de expediții se estimează că va crește peste tendința generală a pieței de expediere, care ar urma să fie în conformitate cu PIB-ul global, de 2,5-3%, iar divizia de Contract Logistics anticipează că piața globală va avea o creștere medie de 4-6% și speră să aibă un rezultat chiar mai bun de atât, ceea ce în opinia analiștilor Ti ar fi impresionant, mai ales că DHL Supply Chain vizează o profitabilitate lider în industrie, cu o marjă EBIT de 6-7%.

În ceea ce privește comerțul electronic, lucrurile stau diferit. DHL încearcă să investească agresiv pe o piață care înregistrează o creștere puternică de 6-8% la intern și transfrontalier și care este destul de eterogenă din punct de vedere geografic, iar DHL Ecommerce ar urma să aibă o marjă EBIT stabilă de 4-5% în faza de investiții (până în 2025), urmată de extinderea la peste 5%. În schimb, pentru Post & Parcel Germania se vorbește despre stabilizare, deoarece firma continuă să se lupte cu schimbarea.

Strategia 2030 a companiei presupune venituri cu 50% mai mari în 2030 decât în 2023 și indică faptul că DHL pare a fi un grup care lucrează pentru stabilitate la fel de mult ca și pentru creșterea profitului – prima fiind, în opinia Ti, mai dificil de atins decât a doua.

Sursă foto: DHL Group

Articole similare

Ad