UNTRR a solicitat interventia urgenta a Comisiei Europene, precum si a autoritatilor nationale din Romania, Franta si Belgia pentru a opri practicile abuzive ale ofiterilor de control francezi si belgieni, semnalate de un numar in crestere de transportatori romani care s-au plans ca soferii lor au fost controlati si amendati cu pana la 2.250 de euro in Franta si in Belgia, dupa ce au fost obligati sa dovedeasca cu documente faptul ca nu au petrecut in cabina perioada anterioara de repaus saptamanal normal, desi la acel moment soferii se aflau in alte tari decat Franta sau Belgia, se arata imtr-un cumunicat transmis redactiei.
Recent, Comisarul European pentru Transport a raspuns UNTRR ca autoritatile franceze si belgiene nu pot solicita dovezi soferilor romani prin care sa demonstreze ca perioada de repaus saptamanal normala precedenta controlului in trafic nu a fost efectuata in autovehicul. In raspunsul Comisiei Europene se precizeaza ca soferii pot fi amendati pentru nerespectarea acestei restrictii numai atunci cand sunt prinsi ca isi efectueaza perioada de repaus saptamanal normala in autovehicul in momentul controlului, recomandandu-se operatorilor de transport care au fost afectati de controale necorespunzatoare sa faca contestatie la autoritatile franceze si/sau belgiene pentru restituirea valorii amenzilor aplicate.
Contrar precizarilor Comisiei Europene, Asociatia Franceza de Transport Rutier International – AFTRI a informat UNTRR referitor la raspunsul Ministerului Transporturilor din Franta cu privire la odihna saptamanala din cabina, in care se mentioneaza ca ofiterii de control francezi sunt autorizati sa sanctioneze infractiunile legate de efectuarea repausului saptamanal normal in vehicul chiar daca infractiunea a fost comisa pe teritoriul unui alt stat membru si sa impuna o sanctiune in afara cazului de flagranta, cu conditia sa stabileasca infractiunea prin orice alt mijloc de proba.
UNTRR este revoltata de raspunsul Ministeruli Transporturilor din Franta, in contradictie cu precizarile anterioare ale aceluiasi Minister si impotriva autoritatii Comisiei Europene de a stabili reguli comune pentru toate Statele Membre, se mai arata in comunicat.