Cu ocazia prezentării planului strategic Renaulution, Dacia și-a extins gama de modele abordând segmentul superior, așa numitul segment C, anunțat în ianuarie 2021. Astfel, prin lansarea noului model Bigster, se reflectă valorile fundamentale ale mărcii – Esențială dar Cool, Eco-Smart, Robustă și Outdoor. Modelul Bigster este adaptat la exigențele specifice ale clienților dintr-un segment de piață în continuă expansiune și devine mai atrăgătoare și mai aspirațională, rămânând fidelă principiilor sale de calitate-preț. Totodată, este primul model dintr-o serie ce va include și alte vehicule în segmentul C, demonstrând angajamentul Dacia de a oferi soluții inovatoare și accesibile.
„De la lansarea Renaulution în 2021, am reinventat complet brandul și am introdus noua identitate de marcă: culori noi, logo nou, showroom-uri noi. Rămânând fideli valorilor noastre, am făcut Dacia mai atrăgătoare și mai aspirațională ca niciodată, oferind în continuare cel mai bun raport calitate-preț. Astăzi, cu Bigster, Dacia răspunde mai mult ca oricând așteptărilor clienților din segmentul C.”,
a declarat Denis Le Vot, CEO Dacia.
„Cu Bigster, am reușit să respectăm în mod fidel intențiile manifestate cu ocazia prezentării Conceptului Bigster. Modelul de serie exprimă deplin toate valorile Dacia și constituie de acum vârful de gamă al mărcii.”,
a declarat David Durand, Director de Design Dacia.
Designul Bigster scoate în evidență caracterul său robust și aptitudinile sale de a răspunde unor utilizări diverse, atât ca vehicul pentru deplasările profesionale zilnice ale clienților cât și pentru activitățile cu familia sau pentru ieșirile în timpul liber. Dimensiunile sale generoase sunt subliniate de forme și de volume simple, geometrice, bine demarcate, care evocă ideea de esențial.
Pasajele impunătoare care protejează roțile, precum și amplasarea farurilor și a blocurilor optice spate la extremitățile caroseriei, contribuie la aspectul robust al vehiculului. Aspectul masiv și verticalitatea părții frontale, tipice SUV-urilor, întăresc această impresie de soliditate. Partea din față, lată, de culoare negru lucios, cu sigla „Dacia link” la centru, menține fidelitatea față de identitatea Dacia. De asemenea, capota orizontală, sculptată, a fost proiectată pentru a oferi șoferului o vizibilitate cât mai bună asupra drumului.
Dacia Bigster încorporează o serie de ornamente discrete care adaugă o notă de eleganță, amplasate pe grilă, pe partea superioară a portierelor față și deasupra plăcuței de înmatriculare de pe hayon. Aceste detalii sunt colorate într-un mix de negru lucios și mat, conferind vehiculului un aspect robust, cool și eco-smart. Scuturile de protecție față și spate sunt integrate în masa materialului, iar protecțiile laterale, de la pasajele roților și din partea inferioară a barelor, sunt fabricate din Starkle®, un material creat din plastic reciclat. Modelul este dotat standard cu jante din aliaj de 17” sau 18”, iar la nivelul superior de echipare, Journey, sunt disponibile opțional jante de 19” cu design special. De asemenea, clienții pot alege o caroserie vopsită în două nuanțe, cu pavilion de culoare neagră, o premieră pentru modelele Dacia de serie mare. De asemenea, este disponibilă o nouă culoare de caroserie, Indigo Blue, care aduce o tușă de eleganță cu un caracter statutar, dar nesofisticat.
„În ceea ce privește designul interior, am dorit să subliniem unul dintre atuurile majore ale modelului Bigster: spațiul său interior excepțional. Am optat pentru simplitate, cu linii geometrice care sunt o reflectare a celor din exterior, oferind în același timp calitatea așteptată de clienții din segmentul C-SUV.”,
a precizat David Durand, Director de Design Dacia.
La interior, echipa de designeri s-a concentrat pe spațiu, ergonomie și confort. Tabloul de bord digital este disponibil în două dimensiuni, de 7’’ sau 10,1’’, în funcție de nivelul de echipare, care centralizează informațiile legate de conducere. Sistemul multimedia este afișat pe un ecran tactil de 10,1’’, standard pe toate versiunile Bigster. O linie elegantă de culoare verde leagă vizual cele două ecrane, integrându-le în designul planșei de bord. De asemenea, Bigster propune trei tipuri de consolă centrală pentru locurile din față: joasă, intermediară și, în premieră pentru Dacia, o consolă înaltă care include o cotieră cu compartiment frigorific, un încărcător cu inducție și un spațiu de depozitare generos.
Noul Dacia Bigster se remarcă în segmentul său ca fiind „Best in class” în ceea ce privește spațiul disponibil la nivelul capului (distanța până la plafon), atât pentru ocupanții locurilor din față, cât și pentru cei din spate. Pasagerii din spate beneficiază de cea mai bună distanță la nivelul picioarelor din segment, ceea ce reprezintă un avantaj major pentru confortul călătoriilor pe distanțe mari.
Portbagajul are un volum de până la 667 litri conform normei VDA, sub nivelul planșei separatoare de habitaclu. Dimensiunile lungimii și înălțimii spațiului de încărcare stabilesc noi referințe în segmentul C-SUV, evidențiind capacitatea sa superioară de încărcare.
Bancheta spate este fracționabilă în proporție de 40/20/40, ceea ce permite transportul obiectelor lungi fără a compromite confortul pasagerilor. Când pe bancheta din spate se află doar doi pasageri, aceștia pot beneficia de un confort superior prin rabatarea părții centrale a spătarului, care devine o cotieră cu un spațiu de depozitare pentru două pahare și un suport pentru smartphone. Cu spătarele rabatate, Bigster oferă un planșeu de portbagaj plat, având o lungime maximă de încărcare de 2,7 metri.
De asemenea, respectă cea mai recentă normă europeană de siguranță, GSR2, și include în echiparea standard, pe toate versiunile, o serie de caracteristici avansate de siguranță. Acestea includ frânarea automată de urgență pentru medii urbane și peri-urbane, capabilă să detecteze vehicule, pietoni, bicicliști și motocicliști. De asemenea, Bigster dispune de recunoașterea panourilor de semnalizare, cu alertă pentru depășirea vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de circulație, un sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall).
Primul model cu motorizare hibridă din cadrul Renault Group, Dacia Bigster HYBRID 155 include un motor pe benzină cu patru cilindri de 107 CP cu două motoare electrice: unul de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune. Sistemul are o baterie de 1,2 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată, care dispune de patru trepte dedicate motorului termic și alte două pentru motorul electric. Această tehnologie avansată fiind posibilă datorită absenței ambreiajului, ceea ce îmbunătățește eficiența și performanța vehiculului.
Atunci când funcționează pe GPL, Dacia Bigster ECO-G 140 emite cu 10% mai puțin CO2 în medie comparativ cu o motorizare pe benzină ne-hibridă echivalentă. Autonomia modelului poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri, care includ 50 litri de benzină și 49 litri de GPL. Rezervorul de GPL este instalat sub planșeul portbagajului, fără a afecta volumul de încărcare. Comutarea între cele două tipuri de carburant se face instantaneu printr-un comutator integrat în tabloul de bord.
Proiectat pentru offroad, fiind echipat cu o transmisie integrală și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Modelul dispune de un sistem mild-hybrid de 48 V, care susține motorul turbo cu 3 cilindri de 1,2 litri în momentele de demaraj și accelerație, îmbunătățind astfel plăcerea de a conduce și eficiența motorului. De asemenea, frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei de 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer, contribuind la eficiența generală a vehiculului.