Comisia pentru infrastructură din Seimul Poloniei s-a reunit pentru a discuta despre implementarea combinațiilor lungi (LHV) în rețeaua rutieră din această țară, așa cum informează asociația poloneză de transport și logistică TLP.
Reprezentanții Ministerului Infrastructurii au informat Comisia cu privire la modificarea în curs a Directivei 96/53/CE, care specifică dimensiunile și greutatea vehiculelor, și au spus că vor efectua analize privind posibilitatea de a implementa LHVpe tronsoane ale rețelei rutiere poloneze.
În cadrul discuțiilor, TLP – care face încă din 2015 demersuri în favoarea combinațiilor lungi – a arătat că nu este nevoie să se aștepte modificări ale Directivei 96/53/CE pentru a implementa aceste soluții moderne pe care transportatorii rutieri, expeditorii și întreaga industrie logistică din Polonia le așteaptă de mulți ani. Și a prezentat exemple de omologare LHV în Germania (unde se fac teste din 2009, iar din 2017 există omologare completă pe o anumită rețea de drumuri), Olanda (teste din 2001 și aprobare completă din 2013), Finlanda (1975) etc.
În plus, asociația a vorbit despre rețeaua de drumuri pe care aceste vehicule au voie să circule (autostrăzi, drumuri expres și acces la facilități situate la cel mult 25 km de ieșirea de pe autostradă), despre cum trebuie echipate vehiculele (cu frâne disc și suspensie pneumatică, blocare a diferențialului, control electronic al tracțiunii, camere spate, sisteme EVSC, EBS, ACC etc.) și despre calificările pe care trebuie să le aibă șoferii (cinci ani de experiență în conducerea unui vehicul articulat, pregătire suplimentară etc.).
Utilizarea combinațiilor care pot avea o lungime de 25,25 m ar aduce o serie de beneficii, inclusiv reducerea emisiilor de CO2 și a efectelor lipsei de șoferi, mai subliniază TLP. Și, în ciuda temerilor exprimate de oponenții acestei soluții, ele nu scad nivelul de siguranță și nu distrug infrastructura rutieră. Dimpotrivă, rezultatele unui studiu indică faptul că sarcinile pe suprafața drumului sunt mai mici cu 13% față de sarcinile asociate vehiculelor tradiționale, iar sarcinile pe poduri și viaducte sunt reduse cu 40%.
TLP a furnizat parlamentarilor, membrilor Comisiei pentru infrastructură și reprezentanților guvernului și un raport intitulat „Analiza posibilității de implementare a LHV în rețeaua de transport poloneză“, pregătit în 2019 de Institutul de Logistică și Depozitare în numele grupului Raben.
Mai mult decât atât, asociația consideră că este o „neglijență jenanță“ faptul că tocmai într-o țară care este lider în transportul rutier de marfă din UE și care vrea să devină hub logistic în Europa nu se pot folosi combinații LHV.