Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii polonezi se plâng că sunt discriminați de inspectorii de control din propria țară

Transportatorii polonezi acuză, așa cum o fac adeseori și cei români, că inspectorii de control din țara lor și Green Deal-ul „îi nimicesc” de-a dreptul, constatând că, probabil, unui polițist sau unui ofițer de inspecție german nu i-ar trece prin cap să controleze doar propriile companii și să le aplice amenzi.

Transportatorii polonezi cred că de vină pentru înverșunarea inspectorilor de control este retragerea, de la dezbaterea din Parlament, a unui proiect de lege care ar fi recunoscut inspecția transporturilor rutiere ca serviciu „în uniformă”, ceea ce a declanșat un protest al sindicaliștilor.

Astfel, omologii inspectorilor ISCTR din Polonia se concentrează pe inspecțiile autovehiculelor aparținând transportatorilor naționali. În primele 50 de zile ale acestui an, doar 22% dintre inspecții au implicat vehicule străine, față de jumătate anul trecut. Datele arată că cel de-al patrulea punct al acordului încheiat de ministrul Infrastructurii polonez cu transportatorii care protestează la punctele de trecere a frontierei cu Ucraina, care constă în intensificarea controalelor asupra transportatorilor străini, nu este pus în aplicare.

În acest an, inspecția de control rutier din Polonia a efectuat peste 27.000 de controale de vehicule, dintre care peste 21.500 aparținând transportatorilor autohtoni și doar 5.900 transportatorilor străini (iar dintre acestea, mai puțin de 2.900 de vehicule aveau numere de înmatriculare din țări din afara UE). În unele voievodate poloneze procentul de verificări ale vehiculelor străine este excepțional de scăzut. În voievodatul Podlaskie, acesta a scăzut de la 70-80% la 20%, în voievodatul Lubelskie la 23%, în voievodatul Podkarpackie la 9%, iar acestea sunt voievodate de frontieră.

În regiunea Wielkopolska camioanele străine reprezintă doar 3% din cele verificate, în regiunea Pomerania de Vest 5%, în regiunea Warmian-Masuria 2%, în regiunea Silezia 2% și în regiunea Świętokrzyskie 13%. Doar Mazowieckie și Lubuskie mențin aproximativ 50% din inspecții pentru autovehicule străine.

Transportatorii polonezi vor protecție

Președintele Comitetului pentru Apărarea Transportatorilor și a Patronatelor din Transporturi, Waldemar Jaszczur, avertizează că transportatorii polonezi se află într-o situație dificilă și cer protecție împotriva concurenței neloiale. Situația actuală este blocată și dramatică.

Vehiculele ucrainene intră în Polonia și efectuează transporturi la care nu au dreptul. Controalele ar fi trebuit să arate aceste infracțiuni, dar controalele sunt neglijabile. Sunt speculații despre faptul că contrabandiștii știu despre întreaga acțiune de protest, că inspecția nu îi va opri pe A4, așa că sunt liberi. Ei aduc deșeuri, astfel că diverse transporturi către Ucraina sunt înfloritoare. Procedura rămâne nepedepsită, atât timp cât vehiculul are numere de înmatriculare străine, acesta fiind considerat un semnal clar pentru lumea infracțională.

Ministrul Infrastructurii a cerut serviciilor de inspecție să își intensifice activitățile, în limitele competențelor lor și ținând cont de resursele umane disponibile, pentru a verifica dacă sunt respectate prevederile acordului dintre Uniunea Europeană și Ucraina.

Ministerului Infrastructurii îi sunt furnizate informații conform cărora transportatorii din Ucraina efectuează operațiuni de cabotaj pe teritoriul Republicii Polone, care, în conformitate cu acordul dintre Uniunea Europeană și Ucraina privind transportul rutier de mărfuri, nu sunt scutite de obligația de a deține autorizații. În același timp, ministerul este conștient de faptul că nivelul de personal al fiecărui inspectorat de control rutier nu permite efectuarea de inspecții 24 de ore din 24 pe teritoriul tuturor provinciilor.

Ministerul de Interne a desemnat o echipă care să elaboreze un proiect de lege care să definească direcțiile de dezvoltare a Inspecției Transporturilor Rutiere. Acțiunea de protest a sindicaliștilor arată că aceștia nu au încredere deplină în intențiile ministerului. La rândul său, ministrul adjunct al infrastructurii în guvernul anterior consideră că guvernul nu acționează în interesul industriei poloneze de transport rutier.

Articole similare

Ad