Companiile de transport maritim operează în prezent sub nivelurile de rentabilitate pe ruta Asia-Europa, iar ultimul trimestru din 2024 se arată dificil pentru ele din punct de vedere al profitabilității.
În aceste condiții, Upply încearcă să determine ce companii vor rezista mai bine pe piață.
Analiza sa (Sharp fall in ocean freight rates on Asia-Europe routes) subliniază faptul că, atunci când condițiile devin dificile, MSC se descurcă în general mai bine decât media. De altfel, compania a fost concepută de la început pentru a face față adversității, datorită dimensiunii sale și controlului strict al costurilor de operare, care sunt încă printre cele mai mici de pe piață, dar și datorită faptului că își controlează o mare parte a lanțului valoric, deoarece se bazează pe propriile terminale portuare, în timp ce concurenții rămân prea dependenți de furnizorii externi de servicii.
Odată cu reconfigurarea alianțelor de transport maritim, MSC este singura companie din domeniu care, cu asistența ZIM pe piața transpacifică, poate oferi sub propriul nume o rețea de linii care acoperă întreaga lume. Date fiind toate aceste caracteristici, Upply estimează că, în afară de cazul în care creșterea îi va fi obstrucționată de stat sau de alte organisme, nimic nu pare să oprească progresul companiei. Mai ales că aceasta are rezerve financiare confortabile, adunate în perioada Covid și pe care nu le-a mai folosit prea mult între timp. Ceea ce nu se poate spune despre concurenții săi direcți, cum ar fi CMA CGM.
Upply mai amintește că în Franța, unde dezbaterea politică vizează în prezent impozitarea sau nu a profiturilor excepționale ale CMA CGM, există o nevoie urgentă de a explica parlamentului și opiniei publice că această companie fanion din Hexagon, după ce a ajutat țara să facă față problemelor economice care implică firme precum Brittany Ferries, Gefco, Bolloré și Neoline, s-ar putea confrunta în curând cu mari probleme.
Pentru că în transportul maritim lucrurile se schimbă rapid și rezultatele bune de ieri nu oferă neapărat protecție împotriva eșecurilor de mâine. Din acest motiv, subliniază Upply, pentru a supraviețui, trebuie să fii întotdeauna mare și, dacă este posibil, cel mai mare. Această filozofie și viziune strategică, la care a aderat Jacques Saadé când se afla la conducerea CMA CGM, își dovedește relevanța și acum, pe măsură ce se apropie 2025, cu marile dificultăți pe care se așteaptă să le aducă.