Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gala Tranzit: 8 nominalizări pentru Femeia Anului în Transporturi. Votează-ţi favorita!

Revista Tranzit a primit 8 nominalizări pentru competiţia Femeia Anului 2024 în Transporturi. Scrisorile de aplicaţie primite fie din partea unor şefi, fie din partea unor colegi sau chiar de la parteneri de la firmele cu care lucrează, au fost pline de emoţie, unele rememorând parcursul acestor doamne în firmele unde lucrează, altele punctând direct contribuţia fiecăreia la rezultatele deosebite ale companiilor în care acestea lucrează sau doar dedicaţia pentru rezolvarea problemelor breslei de transport şi logistică.

Un lucru este clar: demersul nostru i-a determinat pe mulţi proprietari de firme de transport şi pe mulţi profesionişti din industrie să se gândească la cât de preţios este aportul doamnelor cu care lucrează zi de zi sau ocazional şi să facă şi efortul de a le recunoaşte meritele prin motivările emoţionante şi argumentate pentru propunerile lor.

Dar haideţi să le cunoaştem pe cele opt doamne nominalizate pentru prima ediţie a competiţiei destinată femeilor din Transporturi (ordinea prezentărilor păstrează ordinea înregistrării nominalizărilor).

Participanții la vot vor putea participa la o tombolă cu premii , extragerea câștigătorilor urmând să aibă loc chiar în timpul ceremoniei de premiere de pe 7 noiembrie, de la Cluj. Votul publicului se va încheia vineri, 1 noiembrie, ora 12:00.

Cristina Radu – Director Transport KLG Europe – s-a implicat în îmbunătățirea reglementărilor în domeniul transporturilor de  mulți ani, atât prin intermediul asociațiilor profesionale, cât şi pe cont propriu. În ultimul an s-a remarcat mai ales datorită răbdării cu care explică pe grupurile de transportatori din care face parte cum trebuie tratată şi aplicată legislația privitoare la Ro e-Transport. Când informațiile erau puține şi neclaritățile foarte mari, Cristina Radu a fost cea mai activă pe grupurile de transportatori şi a ajutat în mod special cu clarificări, sprijin şi suport companiile care au cerut informații. 

Cristina s-a remarcat anul acesta şi prin semnalul de alarmă tras atunci când s-a dorit creșterea limitei de răspundere a transportatorilor față de beneficiarul de transport, modificând legislația națională. Și, deși intenția era de a crește limita de răspundere de la 2,5 dolari/kg la limita de răspundere prevăzută de Convenția CMR în cazul transporturilor internaționale, care e de 8,5 DST, proiectul de lege aprobat a ieșit fără a se mai menționa vreo limită de asigurare pentru transportator, ceea ce ar fi perturbat foarte grav piața de transport. Cristina Radu a fost una dintre vocile care au atras atenția asupra gravei erori, care era cât pe ce să treacă mai departe de Parlament.

În plus, este mereu dornică să sprijine necondiționat această industrie și contribuie activ ori de câte ori crede şi vede oportun să o facă. 

Violeta Vișan, Transport & Forwarding Manager în cadrul LPP Romania, este genul de persoană pe care te poți baza în orice situație, indiferent de complexitate. Cu o pasiune neobosită pentru domeniul logisticii, ea este, de 8 ani încoace, baza transporturilor în LPP Romania, asigurându-se că fiecare detaliu al lanțului logistic funcționează impecabil. Ce o face cu adevărat remarcabilă pe Violeta nu este doar profesionalismul ei, ci și calmul cu care gestionează fiecare provocare. Fie că răspunde la telefon la orice oră sau găsește soluții rapide la probleme neașteptate, face totul cu o ușurință care inspiră. Pune multă pasiune, este un om cald şi dedicat. De la începuturile ei, când coordona logistica pentru 25 de magazine, până în prezent, când este implicată în gestionarea livrărilor pentru peste 250 de locații naționale, Violeta este la fel de implicată. Fiecare magazin deschis, fiecare document pregătit sau livrare coordonată poartă amprenta dedicării și profesionalismului ei. La nivelul anilor 2023 și 2024 a coordonat deschiderea a peste 100 de magazine la nivel național. De asemenea, a preluat extinderea LPP pentru Ungaria, Grecia & Bulgaria.

Denisa Olteanmanager al WDM şi lider al comunității online „Transportatori  Mărfuri,” cu circa 1000 de membri, ea a devenit o voce influentă pentru transportatorii de marfă din România. Rolul ei în organizarea protestelor împotriva amenzilor ANAF pentru diurnă demonstrează nu doar curaj, ci și un simț acut al responsabilității față de drepturile colegilor din industrie.

Denisa s-a afirmat ca o figură-cheie în transporturi, fiind singura femeie implicată în negocierile dintre transportatori și autorități, ceea ce subliniază capacitatea ei de a naviga cu succes într-o industrie dominată de bărbați. 

Anul acesta, Denisa Oltean s-a implicat în organizarea protestelor din ianuarie 2024, care au durat câteva săptămâni, fiind principala voce care a coagulat nemulțumirile transportatorilor, mai ales cu privire la RCA, şi a îndurat în stradă alături de ceilalți protestatari gerul şi provocările grupurilor politice şi de diferite interese care au încercat să se folosească de protestul transportatorilor. A fost blamată, insultată, intimidată și cu toate acestea a reușit să rămână pe poziție şi să aducă transportatorilor cele mai multe măsuri legislative favorabile într-un timp foarte scurt. Chiar dacă finalizarea reglementărilor propuse a fost realizată de toate patronatele din transporturi invitate la discuţii în timpul protestelor şi după aceea, cerinţele – unele discutate și anterior la Ministerul Transporturilor, dar tot timpul amânate sau neacceptate de autorităţi (cum ar fi oprirea sancționării camioanelor aflate în coadă la ieșirile de la frontiere pentru expirarea rovinietei) – ar fi rămas în continuare nerezolvate dacă mișcarea de protest nu ar fi existat. Mişcarea de protest din ianuarie 2024 rămâne în istoria transporturilor româneşti datorită duratei neobişnuit de lungi şi amplorii luate în toată ţara.

Avocat al drepturilor transportatorilor, Denisa a demonstrat o dedicare excepțională pentru protejarea intereselor industriei și a depus mult efort pentru a crea un mediu mai echitabil şi reglementat. Capacitatea sa de a organiza mișcări naționale şi de a influența discuțiile la nivel guvernamental este o dovadă a tăriei sale de caracter. Comunităţile de transportatori pe care le moderează pe watsup şi pe reţelele de socializare au nu numai rolul de a schimba contacte şi informaţii rapide între membri, dar acestea reprezintă şi medii de discuţie şi de explicaţie a diferitelor reglementări şi practici neconcurenţiale.

Iulia Hribal, CEO al Atlas Express & Logistic, reprezintă un exemplu de forță și determinare în industria transporturilor, care nu doar că a condus compania cu succes într-o perioadă de criză, dar a redefinit complet modul în care o firmă de logistică își poate menține relevanța pe o piață extrem de competitivă. Iulia a transformat Atlas dintr-un simplu jucător local într-un competitor global, capabil să răspundă rapid la cerințele pieței prin introducerea de soluții complexe, precum transportul maritim, aerian şi feroviar.

Declinul pieței de transport din 2016-2017 a fost perceput ca o provocare pentru a adopta măsuri curajoase care au stabilizat compania şi piața. Prin susținerea licențierii mașinilor de 3,5 tone, ea a promovat o piață mai reglementată și un nivel ridicat al calității.

Iulia Hribal nu doar că a extins Atlas la nivel internațional, dar a menținut un angajament puternic față de comunitatea locală din România, deschizând centre logistice şi generând locuri de muncă. Această combinație între viziunea globală şi implicarea locală o face să fie nu doar un lider puternic, ci și un promotor al dezvoltării economice în zonele în care Atlas își desfășoară activitatea ⁠

Sub conducerea ei, compania a obținut multiple certificări pentru calitate şi securitate, inclusiv ISO 9001 şi TAPA. Iulia Hribal a demonstrat că inovația nu se limitează doar la tehnologie, ci și la modul în care operezi o afacere, aducând o perspectivă modernă asupra sustenabilității în transporturi.

Iulia Hribal este un avocat puternic al reglementării stricte în sectorul transporturilor, susținând inițiative care cer licențierea și monitorizarea transportatorilor, asigurând astfel un nivel de competență şi siguranță mult mai ridicat. Această abordare nu doar că protejează clienții, ci și ridică standardele întregii industrii.

Astfel, Iulia Hribal exemplifică curajul de a face schimbări fundamentale într-o industrie dificilă și de a construi o afacere care își extinde amprenta globală. Ea este nu doar un lider strategic, dar și o persoană care inspiră o nouă generație de femei în transporturi. Prin viziunea ei, Hribal a redefinit ce înseamnă succesul în transporturi şi logistică, îmbinând inovația, integritatea și un angajament puternic față de calitate și sustenabilitate.

Liliana Babiciu, manager Blue Moon Trucks este o adevărată inspirație antreprenorială. Povestea vieții sale este una de curaj şi determinare: după decesul soţului într-un moment în care piaţa de transport traversa una dintre cele mai acute crize, Liliana a depășit obstacole semnificative, transformându-le în lecții valoroase. A reuşit să stabilizeze compania din punct de vedere financiar şi să își crească frumos fiul care astăzi îi este alături în munca de zi cu zi. Își dedică timpul atât afacerii, cât şi familiei, arătând că, indiferent de provocările întâmpinate, se poate menține un echilibru între viața profesională şi cea personală.

Abordarea ei este una de compasiune şi empatie, valori esențiale în conducerea unei echipe de succes. Şi-a menţinut oamenii valoroşi în echipă indiferent de situaţiile dificile prin care a trecut şi a dovedit abilitatea de a-şi crea propriile instrumente de lucru pentru a atinge eficienţă operaţională. Liliana Babiciu a participat anul trecut la competiția Tranzit de inovație în transporturi cu propriul său ERP, dezvoltat cu propriile resurse, arătând că inovarea este la îndemâna oricui, nu numai a firmelor multinaționale cu bugete mari pentru dezvoltare.

Dovadă a angajamentului său față de justiție și echitate, în ianuarie a fost un lider activ în protestele transportatorilor, având curajul de a susține cauze ale breslei, în timp ce peste 95% dintre transportatorii din România și-au văzut de propriile afaceri și nu s-au alăturat protestului.

Monica Derecichei, fondator al Remarkable Consulting, se distinge ca un adevărat lider în domeniul resurselor umane în transporturi. Cu o abordare proaspătă și inovatoare, ea a reușit să transforme modul în care companiile recrutează şi gestionează atât șoferii, cât și personalul administrativ.

A dezvoltat strategii de recrutare inovatoare, adaptate specificului industriei transporturilor, care au dus la atragerea și selectarea unor profesioniști talentaţi. Prin campaniile de recrutare pe rețelele sociale și parteneriatele cu recrutori externi, inclusiv din spațiul extracomunitar, a reușit să construiască o echipă diversă și performantă.

Cunoașterea aprofundată a industriei transporturilor şi capacitatea de a se adapta la schimbările rapide ale pieței muncii, i-au permis să identifice cu acuratețe nevoile atât ale companiei, cât şi ale candidaților. Abilitățile sale de comunicare excelente şi sinceritatea caracteristică au creat un climat de încredere atât în relația cu echipa, cât și cu candidații.

Monica este un lider care inspiră, un OM care motivează şi încurajează membrii echipei să își depășească limitele. Prin abordarea sa directă și sinceră, a creat un mediu de lucru pozitiv şi colaborativ. 

Datorită eforturilor sale, anul acesta, Remarkable Consulting a reușit să reducă deficitul de forța de munca din multe companii de transport din Romania și de câteva luni și din Uniunea Europeană.

Veronica Irimescu, CEO Anasped, se identifică cu firma pe care o conduce. Este al 5-lea angajat al companiei, căreia i s-a alăturat în 2011 iar calitățile ei au ajutat decisiv compania să ajungă la nivelul de azi, una dintre cele mai importante companii de expediții și transport din țară. 

Veronica Irimescu a început cu muncă de secretariat înainte lucrând în facturare. Dupa un an de vechime, era deja un personaj important în relaţionarea cu clientii. Firea ei veselă şi atitudinea au ajutat-o să își facă prieteni în rândul tuturor celor cu care a interacționat, de la colegi la clienți şi furnizori. De la dispecerat la vânzări lucrurile au evoluat rapid, pentru ca în 4 ani să își asume şi recrutarea de personal pentru companie. Din 2016 este directorul companiei sucevene pe care a ridicat-o încet-încet până în liga companiilor de transport și expediții din România. La unii clienți companii multinaționale internaționale, ANASPED a ajuns să fie chiar partener strategic, datorită relațiilor și serviciilor dezvoltate de Veronica împreună cu echipa,  în mare parte formată tot de ea. Implicarea totală, de la decizii de management la negocieri cu clienții, participarea la licitații și chiar discuțiile cu șoferii nemulțumiți, arată abilităţile de manager, care poate face faţă oricăror provocări din industrie.

În același timp, Veronica a investit timp în dezvoltarea abilităților ei de management şi de vânzări citind mult și participând la cursuri specializate. Este cunoscută şi respectată de aproape toți clienții firmei, din 2020 devenind un participant activ la majoritatea proiectelor sociale în care este implicat ONG-ul Bursa Pentru Viaţă.

Sara Roșulescu și-a început cariera în cadrul Agexim Transport & Logistics la doar un an după absolvirea, în 2016, a Facultății de Drept din cadrul Universității Pitești,  ca primul ocupant full-time al postului de Operator Introducere Prelucrare şi Validare Date al Departamentului nou înființat.

În octombrie 2018 a făcut trecerea la Operațional, asumându-și cu ambiție şi determinare toate provocările şi responsabilitățile aferente postului de dispecer. Din primul moment a gestionat cu succes flota alocată unuia dintre cele mai dificile contracte de transport de la vremea respectivă – cargo aerian pe sectorul First&Last Mile, şi ulterior toate contractele încredințate.

Patru ani mai târziu, ca urmare a abilitaților dobândite şi a modului în care a reușit sa le pună în valoare, a preluat o poziție de Team Leader în cadrul Departamentului Operațional, crescând constant valoarea echipei de dispeceri și contribuind activ inclusiv la partea de inițiere şi training pentru noii dispeceri, mulți dintre cei mai performanți dispeceri de astăzi trecând “prin mâna ei”.

În ianuarie 2023 a obținut certificatul de competență profesională pentru Manager de Transport, iar în iunie 2023 a făcut trecerea la Departamentul Comercial, într-un rol cu totul nou și crucial în cadrul organizației, reușind în scurt timp sa crească activitatea la un alt nivel.

Este permanent dornică de a crește profesional, în martie 2024 obținând diploma FIATA în expediții de mărfuri pentru toate modurile de transport.

Iar cunoștințele profesionale dobândite şi aplicate inovativ, împreună cu dedicația și capacitatea de a găsi resurse, alături de motivatia şi pasiunea cu care își face treaba zi de zi se reflectă și în activitatea firmei, Agexim Spedition plasându-se, în ultimii doi ani, în topul celor mai eficiente firme de transport – clasament realizat de revista Tranzit după performanțele financiare raportate în bilanțul contabil.

*Câştigătoarea va fi stabilită atât în urma voturilor publicului, cât şi al voturilor acordate de un juriu format din specialiştii de Marketing şi Comunicare ai furnizorilor de autocamioane, semiremorci, carduri de combustibili care participă la Gala Tranzit din acest an. Punctajul final se va forma adunând punctajele rezultate din votul publicului şi din cel al juriului, fiecare având o pondere egală.

Articole similare

Ad