Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se deschide un centru de formare inovator pentru operațiunile portuare digitalizate

Pe 11 noiembrie, în cadrul proiectului de cercetare PortSkill 4.0 a avut loc prezentarea centrului de formare digitală de ultimă generație de la HHLA Container Terminal Altenwerder (CTA), care este înființat pentru a face față cerințelor operațiunilor portuare digitalizate. Noul centru de formare digitală ma-co oferă tehnologii de învățare de ultimă oră și soluții de formare personalizate pentru a răspunde cerințelor operațiunilor portuare digitalizate.

În ultimii doi ani, în cadrul proiectului PortSkill 4.0 au fost efectuate analize aprofundate ale profilurilor profesionale operaționale, administrative și tehnice din porturile maritime germane pentru a investiga modul în care viața profesională se schimbă odată cu digitalizarea și automatizarea. În plus față de schimbările preconizate ale locurilor de muncă din port ca urmare a automatizării și digitalizării, se creează, de asemenea, noi sarcini și roluri care necesită competențe specifice, inclusiv unele complet noi.

În centrul de formare de la CTA, care a fost unul dintre cele mai moderne și eficiente terminale de containere încă de la intrarea sa în funcțiune, angajații pot primi formare în aceste competențe pentru a-i pregăti pentru viitor. Prin această combinație de tehnologie de ultimă oră, învățare în rețea și analiza viitoarelor cerințe profesionale, centrul de formare digitală ma-co oferă o platformă orientată spre viitor pentru calificarea specialiștilor portuari ai viitorului. Cursurile de formare și conținutul sunt testate într-o primă etapă ca parte a PortSkill 4.0 și vor fi puse la dispoziția publicului după încheierea proiectului.

În plus față de integrarea elementelor haptice, proiectul se concentrează, de asemenea, pe testarea mediilor virtuale de învățare. Inima centrului este un perete video mare cu șase ecrane care, împreună cu consolele lor, servesc drept centru de control. O altă cameră este echipată cu o consolă de control de la distanță pentru macaralele-portant pentru containere, macaralele de depozitare și macaralele-portant pentru șine, de exemplu, în timp ce o cameră separată oferă utilizatorului aplicații de realitate virtuală pentru experiențe de formare imersive. Camerele de la CTA sunt conectate cu site-urile ma-co din Hamburg și Bremen, astfel încât participanții să se poată întâlni într-un mediu de formare virtual comun, indiferent de locația lor fizică.

Cadrul practic, orientat spre aplicare și realist crește semnificativ transferul de învățare. Situațiile periculoase și neobișnuite pot fi, de asemenea, simulate în scopuri de formare într-un mediu sigur. În plus, conținutul și scenariile de formare pot fi ajustate și gestionate mult mai flexibil, permițând o mai bună luare în considerare a cerințelor și nevoilor individuale de învățare.

Cercetarea profilurilor profesionale și a efectelor socioeconomice

Pe lângă analiza profilurilor profesionale noi și în schimbare și a calificărilor relevante, proiectul PortSkill 4.0 urmărește, de asemenea, să investigheze impactul socio-economic al transformării digitale în sectorul portuar. Cu ajutorul finanțării din partea IHATEC II și al colaborării strânse cu parteneri sociali precum ver.di și ZDS, a fost dat viață unui proiect bazat pe un parteneriat social care însoțește în mod activ transformarea muncii în port.

sursa foto: portul Hamburg

Articole similare

Ad