MAN Truck & Bus a sărbătorit deschiderea oficială a noii fabrici din Nürnberg, Germania, dedicate producției pe scară largă de baterii pentru camioane și autobuze. Construcția a durat doar un an, iar ceremonia inaugurală a avut loc la doar câteva săptămâni după livrarea primului camion electric MAN eTruck.
Astfel, din aprilie 2025, bateriile de înaltă tensiune vor fi fabricate industrial în Nürnberg, folosind tehnologie de producție de ultimă generație. Acest lucru va crea aproape 350 de noi locuri de muncă pentru viitor. MAN va fi primul producător de vehicule comerciale care va începe propria producție de baterii în Germania. Volumul investițiilor pentru noua clădire (care se întinde pe o suprafață de 17.000 m2), inclusiv investițiile în logistică, infrastructură, clădiri și unități de producție, totalizează aproximativ 100 de milioane de euro.
Printre oaspeții la ceremonia de deschidere s-au numărat prim-ministrul Bavariei, Markus Söder, primarul din Nürnberg, Marcus König, CEO-ul MAN Truck & Bus, Alexander Vlaskamp, și președintele consiliului angajaților MAN, Markus Wansch.
Alexander Vlaskamp a declarat: „Motoarele viitorului sunt create la Nürnberg. Nu numai că dezvoltăm baterii aici, dar în câteva luni vom începe producția de serie. Acesta este un angajament clar al MAN față de Bavaria și Germania ca locație de afaceri. Acest lucru a fost posibil prin colaborarea strânsă dintre companie, echipa de management și politicienii bavarezi.”
În prezent, pachetele de baterii pentru vehiculele electrice ale MAN sunt deja produse în serii mici la Nürnberg, iar din aprilie 2025 va începe producția la scară mare. Pentru aceasta au fost instalate 50 de stații de asamblare manuale și automate și șapte bancuri de testare, pentru asigurarea calității. Într-o primă fază vor fi construite până la 50.000 de baterii pe an, iar, în funcție de evoluția pieței, această capacitate urmează să fie extinsă până la 100.000 de baterii de înaltă tensiune până în 2030.
Statul Bavaria finanțează dezvoltarea și cercetarea în domeniul bateriilor pentru vehicule comerciale cu aproximativ 30 de milioane de euro. Împreună cu Universitatea Tehnică (TU) din München, MAN cercetează dezvoltarea ulterioară a tehnologiei de sudură cu laser, care va fi utilizată într-o generație viitoare de baterii.