Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU analizează soluția cheie privind deficitul de șoferi din UE

Având în vedere că deficitul de șoferi nu dă semne de ameliorare, IRU a evidențiat potențialul reciproc avantajos al șoferilor din țările terțe în cadrul conferinței „EU Labour Mobility Practitioners’ Network”.

Ca parte a eforturilor continue de combatere a deficitului de șoferi profesioniști, industria transporturilor rutiere din UE se concentrează în primul rând pe atragerea mai multor talente locale către profesia de șofer, inclusiv tineri și femei.

Dar având în vedere amploarea deficitului, combinată cu faptul că mulți șoferi se apropie de vârsta pensionării, sectorul are nevoie de acces la șoferi calificați și profesioniști din țări terțe.

IRU conduce mai multe inițiative pentru a facilita companiilor de transport rutier din UE angajarea de șoferi din țări terțe. Una dintre aceste inițiative este Mobilitatea șoferilor calificați pentru Europa (SDM4EU), care face parte din proiectele de asistență tehnică din cadrul Mecanismului de parteneriat pentru migrație (MPF), finanțat de UE.

Primele rezultate ale proiectului au evidențiat amestecul inegal de bariere tehnice și administrative și lipsa de proceduri și standarde armonizate în întreaga UE.

Vorbind despre necesitatea de a îmbunătăți accesul sectorului la șoferii din țările terțe în cadrul conferinței EU Labour Mobility Practitioners’ Network, Patrick Philipp, director pentru certificare și standarde la IRU, a declarat: „UE se confruntă cu o lipsă cronică de șoferi. Proiectul Skilled Driver Mobility for Europe va ajuta țările UE interesate să aibă acces la șoferi calificați, profesioniști și eligibili din țări terțe.

„Proiectul Skilled Driver Mobility for Europe” va aduce, de asemenea, beneficii țărilor partenere care dispun de talente, prin consolidarea standardelor lor de calificare profesională pentru șoferi. Este o soluție avantajoasă pentru ambele părți.”

„IRU speră să obțină sprijinul politic al țărilor interesate din UE prin crearea unui proiect care să le permită să instituie capacități și standarde de formare conforme cu normele UE în țările selectate pentru parteneriatul de talente.”

SDM4EU reunește o gamă largă de părți interesate, inclusiv companii de transport, șoferi profesioniști, experți în recrutare, asociații, sindicate, guverne, institute de formare și centre de evaluare.

Întreprinderile mici și mijlocii, coloana vertebrală a sectorului transporturilor rutiere, au nevoie în special de sprijin pentru a obține un acces mai ușor la șoferii din țările excedentare prin intermediul acestor parteneriate.

SDM4EU își propune să fie o parte vitală a soluției la deficitul de șoferi din industrie.

Articole similare

Ad