Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Primul MAN eTruck pornește cu Duvenbeck în logistica uzinei VW fără emisii

Prin predarea primului MAN eTruck către grupul Duvenbeck din München, MAN Truck & Bus stabilește o nouă etapă în electrificarea transportului de marfă. Tractorul cu semiremorcă Ultra Low Liner eTGX, dezvoltat special pentru cerințele privind volumul de încărcare ale logisticii auto, va face ca logistica uzinei Volkswagen să fie în viitor deosebit de ecologică. În conformitate cu scrisoarea de intenție semnată de ambele părți, Duvenbeck intenționează să pună în funcțiune până la 120 de unități de MAN eTGX până în 2026. Duvenbeck va utiliza MAN eTruck în diferite zone din regiunea de transport de marfă Rin-Ruhr și Benelux, ca parte a logisticii uzinei VW.

„Cu Ultra Low Liner eTruck, MAN a dezvoltat o soluție care este perfect adaptată cerințelor industriei auto. Niciun alt tractor electric cu semiremorcă produs în serie nu poate trage remorci cu o înălțime interioară de 3 m. Acest lucru îl face alegerea ideală pentru transporturile cu cerințe de volum ridicat”, explică Friedrich Baumann, Chief Sales & Customer Solutions Officer la MAN Truck & Bus. „Suntem încântați să avem alături de noi doi parteneri puternici, Duvenbeck și Volkswagen, pentru a aduce această inovație pe șosea.”

Duvenbeck: Partener pentru logistica ecologică

Sustenabilitatea a fost un element central al strategiei corporative a Duvenbeck timp de mulți ani. Prin inițiativa „Green Logistics”, compania se concentrează pe soluții de transport cu emisii reduse și care economisesc resurse. „MAN eTruck este un pas important către o logistică fără emisii. Acesta ne ajută să îndeplinim cerințele clienților noștri și să protejăm mediul în același timp. Sustenabilitatea face parte din practica noastră de zi cu zi”, subliniază Bernd Reining, Senior Director Procurement, Duvenbeck.

Duvenbeck implementează în permanență măsuri pentru optimizarea eficienței energetice și conservarea resurselor. Printre acestea se numără utilizarea sistemelor alternative de propulsie, reducerea curselor în gol și concepte inovatoare de încărcare. Utilizarea MAN eTruck marchează o contribuție suplimentară la minimizarea emisiilor de CO₂ în lanțul de aprovizionare.

Logistică ecologică pentru Volkswagen Logistics

Duvenbeck va utiliza MAN eTruck pentru a aproviziona producția Volkswagen în viitor. Simon Motter, șeful logisticii Grupului Volkswagen, subliniază importanța proiectului: „Partenerul nostru Duvenbeck face un pas îndrăzneț înainte: MAN eTrucks sunt utilizate pentru prima dată la uzina Volkswagen din Wolfsburg. Acest lucru înseamnă că se poate dovedi acum caracterul adecvat al tehnologiei pentru utilizarea zilnică și rentabilitatea acesteia. Utilizarea MAN eTrucks face parte din programul de logistică cu impact goTOzero, prin care Volkswagen a pornit pe calea unei logistici care să respecte în mod constant clima. Pe termen lung, utilizarea camioanelor electrice este cea mai importantă pârghie pentru reducerea emisiilor de CO2 în transportul rutier. Acolo unde utilizarea cu prioritate strategică a căii ferate cu electricitate ecologică nu este posibilă, de exemplu din cauza lipsei conexiunilor feroviare, sunt favorizate camioanele BEV cu electricitate ecologică. În conceptul transmodal, acestea sunt utilizate în funcție de punctele lor forte: calea ferată pe rutele pe distanțe lungi, camioanele cu emisii reduse pentru pre-transport și transportul ulterior, precum și pe rutele pe distanțe scurte și medii.

Inovația tehnologică este cheia

Ultra Low Liner eTruck MAN eTGX este un pionier în clasa sa: cu o înălțime a semiremorcii de numai 950 mm, un ampatament foarte scurt de 3,75 m și totuși capacitatea maximă a bateriei, acesta oferă o autonomie de aproximativ 500 km. Acest lucru o face perfectă pentru utilizarea în logistica auto, unde volumul maxim de încărcare de până la trei metri în înălțimea interioară este mai important decât greutățile mari de încărcare. Datorită conceptului său modular de baterie, cu posibilitatea de a alege între patru, cinci sau șase pachete de baterii și niveluri de putere de 449 și 544 CP, acesta poate fi adaptat în timp util la orice sarcină de transport. În plus față de tehnologia standard de încărcare CCS (până la 375 kW), poate fi comandat și cu noul standard MCS cu o putere de încărcare de până la un megawatt, care permite o încărcare intermediară și mai rapidă în timpul pauzei șoferului de la condus.

Companiile de transport beneficiază, de asemenea, de consultanța eMobility la 360 de grade oferită de MAN atunci când trec la electromobilitate: consultanța privind trecerea la electromobilitate include analize specifice clientului privind implementarea vehiculelor și cerințele privind infrastructura de încărcare. Gama de servicii MAN include, de asemenea, furnizarea infrastructurii de încărcare prin parteneriate cu furnizorii de infrastructură de încărcare. În plus, la fel ca în cazul camioanelor cu propulsie convențională, contractele de service și soluțiile de finanțare special adaptate mobilității electrice, precum și numeroase servicii digitale sunt disponibile pentru utilizarea noilor lei electrici. Printre acestea se numără MAN eReadyCheck, pe care clienții îl pot utiliza pentru a verifica modul în care rutele lor de livrare pot fi conduse exclusiv electric, precum și serviciul de încărcare MAN Charge & Go, inclusiv cardul de încărcare, care permite planificarea și facturarea simplă și consolidată a încărcării pentru rutele internaționale.

Grupul TIP: Flexibilitate prin închiriere

MAN eTGX este implementat la Duvenbeck de TIP Group, una dintre cele mai importante companii de închiriere de vehicule comerciale independente de producător și furnizori de servicii pentru industria de transport și logistică. Prin furnizarea MAN eTruck, TIP permite companiilor precum Duvenbeck să reacționeze flexibil și rapid la cerințele în creștere ale logisticii durabile.

„Scopul nostru este să ne echipăm clienții cu vehicule moderne, ecologice și să îi sprijinim în drumul lor către o mai mare durabilitate”, explică Oliver Bange, vicepreședinte al TIP Group pentru regiunea Europa Centrală.

TIP Group este angajat activ pentru un viitor mai durabil în industria logistică. Prin concentrarea sa asupra închirierii de vehicule cu emisii zero, TIP aduce o contribuție importantă la introducerea de soluții cu emisii zero. Această abordare inovatoare nu numai că sprijină decarbonizarea industriei, dar, de asemenea, conduce în mod consecvent transformarea către o logistică mai ecologică.

Articole similare

Ad