Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Semiremorcile din Europa parcurg anual 189.000.000 km inutili pentru a face ITP

Modul în care se fac în prezent în UE inspecțiile tehnice periodice (ITP) ale semiremorcilor este ineficient și duce la creșteri de costuri și la poluare, așa cum atrage atenția TIP Group, în calitate de membru activ al Consiliul European al Transporturilor (ETB). De aceea compania pledează pentru o reformă în vederea recunoașterii reciproce a ITP în statele membre, care ar permite ca sistemul să reflecte mai bine realitățile din transportul cross-border și ar respecta și standardele de siguranță și sustenabilitate, deoarece nu ar mai impune parcurgerea de distanțe inutile până în țara de înmatriculare, unde trebuie efectuată verificarea.

Abordarea actuală pare depășită pentru că împovărează companiile și societatea prin costuri și emisii inutile, așa cum subliniază Rogier Laan, vicepreședinte de vânzări și marketing TIP Group, care crede că „avem o șansă reală de a moderniza acest sistem prin recunoaștere reciprocă, aliniind standardele esențiale de siguranță cu eficiența și inovația pe care le cere industria noastră.“

Potrivit ETB și Asociației Tehnice de Transport Rutier (TRTA), remorcile din Europa parcurg anual 189.000.000 km inutili pentru a respecta reglementările privitoare la ITP, ceea ce duce la peste 80.000.000 kg de emisii de CO₂ și la mii de ore de pierdere a productivității. Pe când recunoașterea reciprocă a ITP în statele membre UE ar face ca semiremorcile să rămână operaționale mai mult timp și să facă mai puțini kilometri pe gol, emisiile anuale de CO₂ din Europa s-ar reduce cu peste 80.000.000 kg, potrivit datelor ETB, sistemul armonizat ar eficientiza operațiunile flotelor care fac transport internațional, economisind timp și resurse, iar standardele comune în toate țările ar îmbunătăți siguranța rutieră.

Reprezentanții TIP Group mai arată că inovația și tehnologia au potențialul de a redefini ITP, oferind oportunități de a trece de la inspecții programate la abordări proactive, bazate pe date, transformare în care un rol important ar juca instrumente emergente precum telematica și sistemele electronice de monitorizare a performanței de frânare (EBPMS). Mai exact, așa cum explică spune Jan van Vugt, director global de întreținere și dezvoltare în cadrul TIP Group, „telematica ne-ar putea permite să monitorizăm frânele, suspensia și anvelopele în timp real, abordând potențialele probleme înainte ca acestea să escaladeze. Iar EBPMS ar permite monitorizarea continuă a performanței de frânare, reducând dependența de verificările manuale. Dacă recunoașterea reciprocă a PTI continuă să câștige teren, aceste inovații vor deveni factori cheie atât pentru industrie, cât și pentru autoritățile de reglementare, ceea ce ar eficientiza procesele, ar spori siguranța și ar ajuta flotele să se adapteze la reglementări.“

Progresul către recunoașterea reciprocă a ITP este deja în curs de desfășurare, existând proiecte-pilot de colaborare care prezintă fezabilitatea și beneficiile tangibile ale acesteia, cum ar fi parteneriatul dintre Olanda și Belgia, care, potrivit ETB, are potențialul de a elimina anual până la 14.500.000 km pe gol numai pentru remorcile olandeze și de a reduce emisiile de CO2 cu 6.170.000 kg și congestia din trafic cu 1.692 km. Iar în întreaga Europă s-ar evita 22.032 km de congestii.

Pentru a se asigura că sunt pregătite pentru noile reglementări privitoare la ITP și că își vor minimaliza eventualele întreruperi în activitate, companiile de transport pot lua măsuri proactive, cum ar fi folosirea telematicii și a tehnologiei inteligente, care oferă în timp real informații despre starea și performanța semiremorcilor, informarea în legătură cu proiectele pilot, discuțiile despre reglementare și progresele tehnologice, pentru a se adapta rapid când reformele vor fi implementate, și eficientizarea proceselor interne de conformitate prin colaborarea cu parteneri de încredere care înțeleg complexitatea operațiunilor de transport transfrontalier.

Articole similare

Ad