Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comerțul online, în valoare de 11,7 miliarde de euro, reprezintă 3,4% din PIB-ul României

Comerțul electronic din România continuă să se dezvolte accelerat, consolidându-și rolul esențial în economie și în viața de zi cu zi a consumatorilor, așa cum constată Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), care citează date publicate de Institutul Național de Statistică (INS) potrivit cărora 72,9% dintre utilizatorii de internet de la noi au făcut cumpărături online în 2024.

Potrivit raportului INS „Accesul populaţiei la tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, în anul 2024”, această tendință ascendentă este susținută de îmbunătățirea accesului la internet – 88,6% dintre gospodăriile din România sunt conectate, cu 2,9% mai multe decât în 2023.

O creștere semnificativă a fost în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% față de 2023) – reducând diferența față de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel puțin o comandă online (+3,4%) – dinamică ce evidențiază rolul comerțului electronic în creșterea calității vieții și a competențelor digitale în zonele rurale.

Tot conform datelor INS, cele mai populare categorii de produse și servicii achiziționate online în 2024 sunt: îmbrăcămintea, încălțămintea și accesoriile (78,6%), livrările de la restaurante și catering (36,4%), produsele cosmetice și de îngrijire personală (34,5%), articolele sportive (20,8%), electrocasnicele și electronicele (15,8%), medicamentele și suplimentele alimentare (16,7%).

Estimările raportului European E-commerce 2024 plasează valoarea comerțului electronic din România la 11,7 miliarde de euro, adică 3,4% din PIB, cu o contribuție semnificativă la economia națională. Țara noastră se clasează astfel pe locul al treilea în Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia. Iar Cristian Pelivan, director executiv ARMO, este de părere că dezvoltarea acestui segment reflectă adaptabilitatea întreprinderilor și interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluții digitale și estimează că aderarea României la Spațiul Schengen în 2025 va crea noi oportunități, accelerând livrările transfrontaliere și accesul la piețele europene.

În plus, comerțul electronic a creat oportunități de angajare și a sprijinit și creșterea sectoarelor conexe, lui datorându-i-se mai mult de o treime din traficul de curierat, dar și volumele bune din alte servicii, ca logistică, fullfilment sau marketing online.

Articole similare

Ad