MOL si-a majorat tinta orientativa a rezultatului operational CCS EBITDA pentru 2019-2021 cu aproximativ 10% la 2,2-2,4 miliarde USD, pe baza unui profil de productie actualizat la mijlocul perioadei pe segmentul Upstream si a unei contributii solide a segmentului Consumer Services, a anuntat compania recent, in cadrul Investor Day.
MOL a organizat Investor Day in Londra pentru a prezenta un raport de evolutie a activitatii si o actualizare a tintelor strategice definite in „Strategia 2030 a Grupului MOL” anuntata cu doi ani in urma. Compania si-a majorat tinta orientativa a rezultatului operational CCS EBITDA pentru 2019-2021 cu aproximativ 10% la 2,2-2,4 miliarde USD, pe baza unui profil de productie actualizat la mijlocul perioadei pe segmentul Upstream si a unei contributii solide a segmentului Consumer Services. In perspectiva, in perioada 2022-23 MOL estimeaza o noua crestere a rezultatului anual EBITDA la 2,4-2,6 miliarde USD, in momentul in care contributia proiectelor strategice de pe segmentul Downstream, inclusiv cea a investitiei in polioli, va fi deja vizibila.
„Segmentul Upstream si-a majorat tinta orientativa a productiei la mijlocul perioadei. Acum preconizeaza ca actualul portofoliu va putea produce 100-110.000 barili echivalent petrol pe zi chiar pana in 2023. Aceasta valoare este determinata de programul de dezvoltare a zacamantului Shaikan din regiunea Kurdistan a Irakului si de productia extinsa din Marea Britanie, precum si de programele de optimizare din Ungaria si Pakistan. MOL isi propune sa adauge rezerve noi de 350 milioane de barili echivalent petrol pana in 2023“, arata compania intr-un comunicat.
Segmentul Downstream va continua sa-si creasca eficienta pana in 2023, in timp ce prima runda de proiecte strategice si transformationale va avea deja o contributie evidenta la rezultate pana in 2022-23. MOL vede un potential de crestere considerabil si in valorificarea tuturor avantajelor oferite de reglementarea Organizatiei Maritime Internationale (OMI) privind combustibilii marini. “Deoarece schimbarea specificatiilor la carburanti va interzice combustibilii marini cu continut ridicat de sulf incepand cu ianuarie 2020, se pot extinde marjele la rafinariile Dunarea si Bratislava, care nu au productie de combustibili marini.“
Segmentul Consumer Services urmeaza sa genereze un rezultat EBITDA de peste 500 mil. USD pana in 2023 prin acoperirea cererii de carburant traditional si alternativ in ECE, consolidarea rezultatul EBITDA la bunurile de consum si extinderea serviciilor de mobilitate. MOL isi va dubla numarul statiilor cu Fresh Corner, care va ajunge la 1.250 pana in 2021. Parcul de automobile din cadrul MOL Limo va fi extins la 600 de masini in Budapesta, complet electrice, iar programul va fi implementat si in alte 2-3 orase, mai spune compania.