FAN Courier a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5% față de anul anterior și o creștere a numărului de expediții cu 17% față de 2023.
Diferența dintre creșterea volumelor operate și creșterea cifrei de afaceri este cauzată de creșterea excepțională a expedițiilor ieftine, din China, care au explodat în 2024. Practic, greutatea și valoarea fiecărei expediții au scăzut, lucru care este transpus și în rezultatele financiare ale liderului pieței de curierat din România.
Potrivit lui Adrian Mihai, unul dintre cei trei acționari ai FAN Courier, valoarea medie a încasărilor ramburs a fost de 331 lei în 20024 față de 358,83 lei în 2023. În 2024 încasările ramburs au scăzut de la 39% (în 2023) la 37%.
2024 a fost anul în care FAN Courier a făcut cele mai mari investiții din istoria sa: 55 de milioane de euro au fost investiți în depozite (cca 32 de milioane de euro), rețeaua de lockere FAN box (care va ajunge la 2.100 de lockere până în februarie 2025), automatizare (în centrele de logistică din Arad și Iași au fost montate noi linii automatizate de sortare), flota de autovehicule (care cuprinde în prezent nu mai puțin de 150 de mașini electrice, majoritatea folosite în București), trainingul angajaților și digitalizare.
Investițiile companiei de curierat au urmărit extinderea internațională și conectarea pieței din România la cele din vestul Europei, precum și dezvoltarea și optimizarea infrastructurii de depozitare și de sortare, pentru a accelera operațiunile și a facilita dezvoltarea de soluții de livrare alternativă.
Pentru 2025, compania se va concentra pe continuarea investițiilor pentru dezvoltarea și tehnologizarea HUB-urilor regionale, dotarea HUB-ului de la Ștefănești cu o nouă bandă de sortare, extinderea rețelei de lockere FANbox, precum și continuarea dezvoltării internaționale. Valoarea propusă a investițiilor în 2025 se ridică la 40 milioane euro.
Într-o piață de curierat estimată lapeste 1 miliard de euro anul trecut, FAN Courier a livrat 95 de milioane de colete – național, internațional și în Republica Moldova.
”Anul 2024 a fost, în linii mari, unul mai așezat față de ultimii ani, un an în care am reușit să ne îndeplinim obiectivele de business. Principalele provocări ale anului au fost în continuare creșterea costurilor operaționale, ca efect al inflației galopante din perioada imediat următoare pandemiei, dar și lipsa tot mai acută a forței de muncă, fapt care ne obligă să creștem periodic bugetele de recrutare și de formare profesională și să aducem lucrători din afara granițelor.
Anul trecut am continuat mai multe proiecte începute în anii anteriori, cum ar fi dezvoltarea internațională, extinderea rețelei de lockere sau dezvoltarea și tehnologizarea HUB-urilor din țară. În privința extinderii internaționale, anul trecut am deschis noi sedii în țările din regiune și, pe lângă Republica Moldova, suntem prezenți deja cu operațiuni în țări precum Grecia, Bulgaria, Slovenia și Ungaria. De asemenea, am dotat HUB-ul din Arad, destinat exclusiv livrărilor internaționale, cu o bandă de sortare cu o capacitate de operare de 80.000 de colete pe zi. Cea mai importantă investiție pe care am realizat-o anul trecut – și una dintre cele mai mari investiții ale companiei din ultimii ani – a fost extinderea și modernizarea depozitului de la Ștefănești”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.
Buget de investiții de 40 de milioane de euro în 2025
FAN Courier a bugetat investiții de 40 milioane de euro în 2025, un an care se anunță mai puțin previzibil, ca urmare a instabilității politice și a incertitudinii economice. ”Situația neclară din zona politică și, mai ales, menținerea acestei incertitudini, ar putea avea un impact și asupra mediului de afaceri, în contextul în care România înregistrează deficite foarte mari. Încă nu avem semnale foarte clare în legătură cu eventualele modificări fiscale pentru anul în curs, de aceea, strategia noastră este una rezervată. Lipsa predicitibilității fiscale, incertitudinile economice, posibila scădere a consumului ca urmare a măsurilor de austeritate impuse de Guvern, toate acestea duc la un climat general tensionat, atât în rândul populației, cât și la nivelul mediului de afaceri”, a declarat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.