Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault a înregistrat în 2024 o creștere de 30% a vânzărilor de vehicule full-hybrid în Europa

„Creșterea Renault în 2024 a fost determinată de oferta de produse și tehnologiile alese ca parte a Renaulution, care au fost implementate în mod constant de echipele mărcii în ultimii patru ani. Ofensiva noastră de produse, bazată pe cele mai bune tehnologii electrice și hibride, se dovedește a fi un succes, Renault 5 E-Tech electric recent câștigând Mașina anului. Nu am făcut compromisuri în ceea ce privește strategia de valoare. Calitatea vânzărilor se află în centrul politicii noastre comerciale, ambiție pe care o împărtășim cu rețeaua noastră de dealeri, cărora le mulțumesc. Marca a atins acum echilibrul potrivit, între clienții de retail și cei de business și între vehicule hibride și electrice. De asemenea, a dezvoltat un plan internațional robust pentru a-și urmări ambițiile în afara Europei. Acest lucru ne face agili și capabili să profităm de oportunități, protejând în același timp prețurile și valorile reziduale.”,

a declarat Fabrice Cambolive, CEO Renault brand.

În 2024, Renault a lansat opt modele noi (Scenic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster, Kardian și Grand Koleos) și un model restilizat (Captur), printr-o ofensivă unică de produse. Aceste lansări au contribuit la o creștere globală a vânzărilor cu 1,8%, depășind ritmul pieței, care a crescut cu 1,4%. În 2024, Renault a vândut 1.577.351 de vehicule, cu 28.000 mai multe față de 2023.

În Europa, marca a crescut cu 3,3%, de două ori mai rapid decât piața (1,7%), cu vânzări de 1.009.000 de vehicule pentru o cotă de piață de 6,7%. Această expansiune s-a datorat în principal piețelor cheie ale mărcii: Marea Britanie (+21,4% în volumul vânzărilor pe o piață care a crescut cu 2,8%); Spania (+10,8% pe o piață care a crescut cu 8%); Italia (+6,7% pe o piață în scădere cu 0,3%); Franța (+0,4% pe o piață care a scăzut cu 2,5%).

De remarcat este performanța puternică a modelului Clio, care ocupă locul 2 pe piața autoturismelor și care a urcat două locuri față de 2023, având o creștere de 7% a volumului vânzărilor.

Vânzările de vehicule electrificate în Europa, o creștere cu 20%

Pentru a răspunde nevoilor tuturor clienților, Renault urmărește o strategie dublă de electrificare, oferind cele mai bune tehnologii hibride și electrice. Vânzările de vehicule electrificate (electrice + hibride) s-au majorat cu 20% în Europa anul trecut.

Oferta full-hybrid a Renault acoperă acum întreaga gamă în Europa (de la Clio la Rafale, cu șapte modele full-hybrid de la segmentul B la D).

Renault a generat o creștere de 30% a vânzărilor de vehicule full-hybrid în 2024, reprezentând 40% din vânzările de vehicule ICE ale mărcii. În prezent, Renault ocupă locul 2 în Europa pe piața vehiculelor full-hybrid.

Vânzările de vehicule electrice Renault pe piața europeană (PC + LCV) au crescut cu 9% în 2024. Marca își va completa oferta în 2025 cu lansarea comercială a modelului electric Renault 4 E-Tech electric, utilizând platformele electrice dedicate, AmpR Small (segmentul B) și AmpR Medium (segmentul C). Aceste platforme, unice în Europa, permit încorporarea unor soluții care aduc mai multă valoare clienților datorită unor vehicule mai ușoare, mai eficiente și mai moderne, ceea ce oferă plăcerea de a conduce, acces la ecosistemele electrice, conectivitate, spațiu interior generos etc.

Renault 5 E-Tech electric a avut un debut de succes

La un an după Scenic, Renault 5 E-Tech electric a fost votat „Mașina anului 2025” de către un juriu format din 60 de jurnaliști din 23 de țări europene. Acest premiu validează strategia Renault privind vehiculele electrice.

Renault 5 E-Tech electric a fost lansat în octombrie în Franța, prima sa țară de vânzare, și are deja aproape 10.000 de înmatriculări la activ. În noiembrie și decembrie, acesta a condus clasamentul vânzărilor de vehicule electrice din segmentul B pe piața franceză.

Acest start bun a permis creșterea cotei pe piața EV a vehiculelor electrice Renault, de la 15,5% la finalul lui octombrie la 23% pentru lunile cumulate noiembrie și decembrie.

În primul trimestru al lui 2025, gama electrică Renault 5 E-Tech electric va fi îmbogățită prin introducerea unei versiuni cu o baterie de 40 KWh și un preț de intrare de 25.000 de euro. Modelul va fi introdus treptat și pe alte piețe europene (Marea Britanie, Norvegia, Suedia, Danemarca, Finlanda, Ungaria, Polonia…).

Soluții competitive în materie de tehnologie

Soluțiile tehnologice adoptate oferă mărcii Renault avantaje competitive reale, care sunt primite favorabil de către clienți.

Spre exemplu, în 2024, sistemul multimedia OpenR link cu Google integrat a echipat 81% dintre vehiculele cu această opțiune disponibilă.

Plafonul panoramic opacizant Solarbay, o inovație lansată în 2024, echipează în prezent 42% dintre modelele care îl oferă ca opțiune (Scenic E-Tech electric, Rafale și Symbioz).

Marca oferă, de asemenea, o nouă generație a sistemului de tracțiune CONTROL pe mai multe modele. Acesta a fost dezvoltat pentru a oferi mai multă siguranță, agilitate și dinamică în toate condițiile (în oraș sau la viteze mai mari). Anul trecut, 29% din vehiculele din gamă care oferă această opțiune erau echipate cu sistemul CONTROL.

Accent pe calitatea vânzărilor

De la lansarea planului strategic Renaulution, performanța comercială a mărcii a fost susținută de accentul pus pe valoare.

În Europa, jumătate din vânzările Renault sunt realizate de către clienții persoane fizice. Cota Renault pe segmentul de retail pe principalele cinci piețe europene ale mărcii a crescut de la 6,8% (264.300 de vehicule) în 2023 la 7,1% (271.900 vehicule) în 2024.

Un alt indicator al calității vânzărilor este valoarea reziduală, care a urcat față de 2023 și este mai mare decât nivelul pieței.

Vânzările de vehicule din segmentele C și D SUV au crescut cu 23% și reprezintă acum 29% din vânzările mărcii în Europa (+4,8 puncte procentuale față de 2023). Cu reînnoirea completă a gamei C/D în 2024 și sosirea modelelor Scenic E-Tech electric, Symbioz și Rafale, Renault preconizează o creștere suplimentară a vânzărilor în 2025.

În același timp, ponderea echipărilor superioare (Iconic și Esprit Alpine) s-a dublat în 2024 față de anul precedent, ajungând la 24% din vânzări pe piața europeană, față de 12% în 2023.

O amprentă echilibrată care oferă mărcii agilitatea de a profita de oportunitățile de creștere

Renault rămâne cea mai vândută marcă auto franceză la nivel internațional. Datorită lansării primelor două modele din cadrul Renault International Game Plan, Kardian și Koléos, vânzările au crescut cu 10% în Brazilia, cu 81% în Coreea și cu 7% în Maroc. Koléos va fi comercializat pe noi piețe în 2025, iar un SUV complet nou din segmentul C va fi lansat la nivel internațional.

În Europa, oferta echilibrată, formată dintr-o gamă de vehicule full-hybrid și una 100% electrică, permite Renault să se adapteze rapid la fiecare piață și să răspundă nevoilor clienților care au propriul ritm pentru a avansa în tranziția electrică.

Creșterea vânzărilor Renault pe piața europeană a vehiculelor de persoane este completată de o performanță la fel de excelentă în categoria vehiculelor utilitare ușoare, care s-a majorat cu 4,6% în 2024. La nivel mondial, Renault a vândut 403.000 de vehicule utilitare ușoare (LCV), dintre care 310.500 în Europa. Acest lucru face ca Renault să fie din nou lider european pe piața vehiculelor utilitare ușoare. Totodată, realizarea se datorează succesului vehiculelor sale emblematice, Kangoo (+30,5%) și Trafic (+14,8%), într-un an de tranziție marcat de lansarea noului Master, precum și expertizei rețelei Pro+ pentru de flote.

Renault se menține în România printre liderii cu cea mai mare marcă importată în 2024, conform înmatriculărilor PC și LCV

În România, Renault a obținut o cotă de piață de 9% în 2024, cu un total de 15.486 de vehicule înmatriculate (PC & LCV), rezultat care menține Renault pe primul loc în rândul mărcilor importate, performanță atinsă pentru al treilea an consecutiv.

Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare, Renault este marca de top în 2024, cu un volum total de 5.142 de unități vândute și o cotă de piață de peste 25%.

Renault este prima marcă importată preferată în rândul companiilor care și-au reînnoit parcul auto cu vehicule de pasageri și comerciale ușoare – 11.344 de unități vândute, o performanță cu 10,5% mai bună decât în 2023.

Gama E-Tech, dedicată vehiculelor electrificate, continuă să se dezvolte constant în România, reprezentând 23% din vânzările de pasageri marca Renault. În ceea ce privește vehiculele electrificate Hybrid și Plug-In Hybrid, Renault a înregistrat performanțe deosebit de bune, cu un volum total de 1.903 de unități, în creștere față de 1.753 în anul precedent.

Marca și-a menținut ofensiva puternică în segmentul C (50% mix în vânzări PC) datorită succesului modelelor Austral, Arkana și Megane.

În 2024, Renault și-a demonstrat capacitatea de a inova și de a răspunde așteptărilor clienților. Datorită unei strategii îndrăznețe și echilibrate care combină electrificarea, inovația și calitatea vânzărilor, marca și-a consolidat pozițiile. Această dinamică va continua în 2025 cu noi lansări în Europa, începând cu Renault 4 E-Tech electric, și pe piețele internaționale prin punerea în aplicare a Renault International Game Plan.

Articole similare

Ad