Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scădere în transportul rutier de marfă din Franța și în ultimul trimestru din 2024

Indicatorii economici ai Federației Naționale din Transportul Rutier din Franța (FNTR) se află la un nivel extrem de scăzut, fără perspective de îmbunătățire pe termen mediu, în condițiile în care întregul context economic din această țară pare sumbru.

În ultimul trimestru din 2024 aproape jumătate dintre antreprenorii intervievați au înregistrat o scădere a activității. În plus, nu se așteaptă nicio îmbunătățire în primul trimestru din 2025, ceea ce înseamnă că activitatea este în scădere constantă de aproape trei ani, de la jumătatea lui 2022.

Indicatorul care măsoară evoluția forței de muncă în trimestrul al patrulea din 2024 arată stabilitate față de trimestrele anterioare, dar la un nivel mai scăzut decât cel din perioada pandemiei de Covid-19, și nu se așteaptă nicio evoluție pozitivă în primul trimestru din 2025. Conform sondajului institutului francez de statistică INSEE din iulie 2024, 48,8% dintre transportatori au dificultăți în recrutarea de personal, față de aproape 60% cu un an înainte. 

Iar investițiile sunt la cel mai scăzut nivel și cu mult sub nivelul lor mediu și vizează aproape în toate cazurile (93%) înnoirea flotei auto.

Potrivit barometrului FNTR privind situația companiilor, nemulțumirea antreprenorilor din transport față de situația actuală a crescut, 63% dintre ei declarându-se nemulțumiți, în timp ce 19% nu au răspuns.

Acești indicatori economici ilustrează dificultățile serioase ale sectorului de transport rutier de marfă din Franța, care a înregistrat o creștere de 13% a numărului de insolvențe în trimestrul al patrulea din 2024 comparativ cu același trimestru al anului precedent și de 39,15% pentru întregul an față de 2023, iar 69,68% dintre aceste firme au fost și lichidate, potrivit Altares Dun & Bradstreet.

Conform INSEE, în ianuarie 2025 climatul de afaceri din Franța rămâne sumbru. Acesta este stabil în servicii – dar indicatorul este sub media sa pe termen lung pentru a treia lună consecutivă – în construcții – unde indicatorul sintetic rămâne sub media sa pe termen lung, iar opinia antreprenorilor cu privire la activitatea lor viitoare se îmbunătățește, deși ei sunt pesimiști în ceea ce privește evoluția generală a activității din domeniu – și în comerțul cu amănuntul, inclusiv comerțul și repararea autovehiculelor – unde însă intențiile de comandă sunt în scădere. În ceea ce privește producția din Franța, climatul de afaceri slăbește.

Articole similare

Ad