Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport din Franța au stagnat în decembrie, deși motorina s-a mai scumpit puțin

Tarifele de transport rutier de marfă din Franța, atât cele spot, cât și cele din contracte, au stagnat în decembrie 2024, așa cum indică barometrul Upply (French market: road transport prices stagnated in December). Iar tendința lor de bază este de scădere, câtă vreme operatorii sunt prinși între marile flote străine care propun prețuri mici și expeditorii care, de asemenea, caută să scadă cât mai mult tarifele. Concret, a fost vorba de o scădere cu 0,1% față de noiembrie, când tarifele ajunseseră la un nivel ridicat față de restul anului, dar această scădere a avut loc în condițiile în care a continuat să se scumpească motorina, cu 0,6%, după scumpirile de câte 1,8% din octombrie și noiembrie.

Climatul de afaceri din Franța a pierdut din nou teren în decembrie, pentru a treia lună consecutiv, ceea ce se vede în toate ramurile economiei, mai puțin în producție. Potrivit institutului francez de statistică INSEE, acest indice s-a situat la 94,3 în decembrie, în scădere cu 1,8 puncte, o valoare atât de joasă fiind înregistrată doar în iulie 2024 și în perioada pandemiei de Covid-19.

Analiștii Upply, de altfel, corelează cele două momente din 2024 cu indice atât de scăzut al climatului de afaceri – iulie și decembrie – amintind că ele sunt caracterizate în Franța de două crize politice majore, dizolvarea Adunării Naționale de către președintele Macron și votul de cenzură pentru guvernul Barnier. Prima a perturbat faza de pregătire a bugetului pentru 2025, iar a doua a împiedicat adoptarea acestuia, lăsând antreprenorii într-o stare de incertitudine. Apoi au trecut alte 10 zile între numirea lui François Bayrou ca prim-ministru și formarea noului guvern, deci cu atât mai mult instabilitatea politică a sporit îngrijorările mediului de afaceri, în condițiile în care contextul economic era deja dificil.

Articole similare

Ad