În cazul controalelor efectuate pe RO e-Transport, una dintre cele mai des întâlnite probleme – în afară, desigur, de nedeclararea mărfurilor și de neexistența codului UIT – o reprezintă diferențele de greutate între marfa comandată și cea trimisă efectiv la transport. Foarte multe companii și-au conectat WMS-ul direct la platforma ANAF pentru generarea automată a codului UIT, însă informațiile sunt preluate direct din comandă și de aici pot apărea diferențele. Rectificările în platforma ANAF se pot face până pe data de 25 a lunii următoare celei în care s-a efectuat transportul, tocmai pentru a se putea corecta eventualele necorespondențe.
În cazul în care camionul este controlat și cântărit în trafic și se constată diferențe între cantitatea declarată și cea transportată, ANAF trimite informare companiei care a făcut declarația în platformă pentru a oferi explicații. Desigur, există posibilitatea ca marfa găsită în neregulă să nu fie sigilată automat la control până la lămurirea lucrurilor, dacă verificarea se face de către ISCTR și nu de către DGAF.
Apoi, mai pot apărea greșeli strict din interfațarea programelor informatice din diferite țări în care o multinațională este prezentă, iar aceste programe folosesc unități de măsură diferite (de exemplu, kg/livre, tone).
În punctele de trecere a frontierei, ANAF face verificarea tuturor camioanelor care intră în țară cu ajutorul celor 300 de camere video achiziționate în urmă cu un an și care devin funcționale treptat de la 1 ianuarie 2025. Numerele de înmatriculare astfel înregistrate sunt căutate în platforma ANAF pentru a vedea dacă corespund unor coduri UIT, iar dacă nu sunt înrolate deloc, atunci vor putea fi oprite pentru control fizic de către un echipaj mobil aflat în apropiere.
Singurele situații în care un camion nu trebuie să aibă cod UIT valabil la intrarea în țară sunt acelea în care nu are încărcătură, dacă este încărcat cu 33 de paleți cu partide de marfă diferite, de exemplu, având valoare individuală mai mică de 10.000 de lei și mai puțin de 500 kg sau dacă vine cu marfă cu sigiliu vamal, pentru care codul UIT este necesar de la momentul vămuirii și până la livrarea la destinație.