Pana de curand, expeditorii care subscriau ideii ca sistemele de management din transport (TMS) si externalizarea logisticii presupun fie achizitionarea unui software, fie implementarea modelului traditional 3PL, interpretau piata in mod eronat, lipsindu-se de cateva oportunitati prin care propriile retele de transport de marfa puteau fi aduse la niveluri mai ridicate de eficienta si cu un management imbunatatit al costurilor. Divizia TMC a furnizorului american C.H.Robinson Worldwide vine acum in intampinarea expeditorilor cu noul serviciu "Managed TMS", solutie ce combina puterea consacrata a modelelor 3PL cu tehnologia SaaS (Software as a Service), permitand astfel externalizarea unor procese, optimizarea performantelor la nivel mondial si obtinerea unor servicii de consultanta si expertiza.
Amalgamul de analize, tehnologie si cunostinte din domeniu poate croi acum solutii potrivite pe nevoile de optimizare individuale ale fiecarui expeditor, in vreme ce viteza cu care noul serviciu poate fi implementat la locatia expeditorului va aduce atat economii imediate, cat si pe termen lung, printr-un ciclu continuu de imbunatatire.
In ultima decada, tehnologia TMS a transformat managementul de transport al multor companii, prin adoptarea unor solutii traditionale de optimizare ce continua sa fie o optiune atractiva pentru multi antreprenori. Cu toate acestea, doar 38% dintre companiile din domeniu au implementat solutia TMS, desi s-a dovedit clar ca expeditorii isi scad cheltuielile anuale de transport de marfa cu 10-25%, in primele 6-12 luni dupa implementare, chiar si in situatia in care unii analisti sunt de parere ca multi dintre expeditorii care au investit in solutia TMS nu o utilizeaza la capacitate maxima.
Insa dinamica pietei, schimbarea peisajului competitiv, cresterea retelei globale de transport de marfa, ca si nevoia companiilor de a avea lanturi agile de aprovizionare, ce pot fi modificate "din zbor", necesita in prezent adoptarea unor noi tehnologii de tip TMS. Ca atare, se previzioneaza ca din ce in ce mai multi transportatori vor apela la sisteme si servicii care sa le ofere flexibilitate la fiecare schimbare aparuta in piata, asteptand astfel, de la un sistem TMS, valori adaugate si functiuni de management avansate din punct de vedere strategic, care sa le redefineasca relatiile cu furnizorii si sa le creasca performanta.