Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Franța legalizează separarea benzilor de circulație pentru motociclete

După două campanii experimentale, împărțirea benzii de circulație pentru vehiculele motorizate cu două și trei roți va fi legalizată oficial, a informat Delegația pentru siguranță rutieră din Franța.

Schimbarea a intrat în vigoare la 11 ianuarie printr-un decret care stabilește normele care reglementează separarea benzii de circulație și introduce sancțiuni specifice pentru încălcări. Practica este acum clar definită și reglementată în cadrul Codului rutier.

Această legalizare marchează punctul culminant al unor ani de observații și evaluări. Separarea benzilor de circulație permite motocicliștilor să circule între benzile din stânga atunci când traficul este oprit sau se desfășoară într-un ritm foarte lent. Două faze experimentale, desfășurate între 2016 și 2021 și între 2021 și 2024, au fost evaluate de Centrul de Studii și Expertize privind Riscurile, Mediul, Mobilitatea și Planificarea Urbană (CEREMA). Cel mai recent raport a confirmat că împărțirea benzilor de circulație poate fi practicată în condiții de siguranță și subliniază faptul că rata accidentelor rămâne stabilă. Cu toate acestea, raportul subliniază că principalele riscuri apar atunci când motocicliștii nu respectă limitele de viteză și alte orientări de siguranță. Una dintre principalele recomandări ale raportului a fost aceea de a permite aplicarea prin monitorizare video, permițând autorităților să sancționeze încălcările fără intervenția directă a poliției.

Pe baza acestor constatări, guvernul a decis să legalizeze separarea benzii de circulație în condiții stricte, pentru a asigura claritatea pentru conducătorii auto, forțele de ordine și instructorii auto. Practica este acum reglementată de Codul rutier. Orice nerespectare a condițiilor prevăzute va duce la o amendă de clasa a patra și la deducerea a trei puncte din permisul de conducere al conducătorului auto. Contravenienții pot fi identificați și amendați prin supraveghere video.

Separarea benzilor de circulație va fi permisă numai pentru vehiculele motorizate cu două și trei roți care au o lățime mai mică de un metru. Ea va fi permisă atunci când traficul este dens și se desfășoară în cozi neîntrerupte, cu condiția să existe suficient spațiu între vehicule. Cu toate acestea, este interzisă în cazurile în care drumul este în construcție sau acoperit cu zăpadă sau gheață. Practica va fi limitată la autostrăzile și drumurile cu cel puțin două benzi pe sens, separate de un median central, și unde limita maximă de viteză este cuprinsă între 70 km/h și 130 km/h. Autoritățile locale își vor păstra dreptul de a impune limite de viteză mai mici, cum ar fi pe șoseaua de centură a Parisului.

Motocicliștii trebuie să evite să forțeze trecerea prin trafic și nu au voie să depășească alți motocicliști care, de asemenea, împart banda. Viteza maximă permisă în timpul separării benzii de circulație este de 50 km/h. Dacă una dintre benzile adiacente este complet oprită, limita de viteză este redusă la 30 km/h. Odată ce traficul începe să curgă din nou la viteze mai mari de 50 km/h pe cel puțin una dintre benzile din stânga, motocicliștii trebuie să revină pe benzile desemnate. Orice încălcare a acestor reguli va duce la o amendă și o penalizare de trei puncte pe permisul de conducere al motociclistului.

Acest nou regulament urmărește să sporească siguranța rutieră, oferind în același timp motocicliștilor un cadru legal și structurat pentru împărțirea benzilor de circulație. Autoritățile se așteaptă ca orientările clare și aplicarea corespunzătoare să contribuie la reducerea accidentelor și la îmbunătățirea fluxului general al traficului, a comentat Delegația pentru siguranța rutieră.

Articole similare

Ad