Potrivit unui studiu de piata realizat de Transporeon pe 1.000 de subiecti din mai multe state ale Europei, care furnizeaza servicii de transport pentru aproape toate ramurile industriale si care fac transport national, international, iar unii dintre ei ofera ambele tipuri de servicii. „Studiul a inclus transportori care deservesc mai mult de 20 de industrii. Am incercat sa includem operatori de toate dimensiunile, de la flote mai mici de 10 unitati pana la transportatori cu mai mult de 250 de vehicule, pentru a surprinde toate aspectele necesare unui studiu complet“, a explicat Thomas Greiter, business development Ticontract Europa Centrala.
28% dintre respondenti provin din tarile din regiunea DACH (Germania, Austria si Elvetia), urmati de Spania (16%), Polonia (14%), Franta (12%), Italia (11%), Benelux (9%) etc.
Una dintre temele studiului de piata a fost gasirea unui raspuns care sa evidentieze raportul perfect intre volumele oferite de contractele ferme de transport, semnate pe termen lung, si comenzile spot. „Am fost impresionati de faptul ca 85% dintre transportatorii participanti la studiu au afirmat ca subcontracteaza o parte a activitatii“, a evidentiat Thomas Greiter.
Conform rezultatelor studiului, 31% dintre subiecti subcontracteaza chiar mai mult de 50% din volumele de marfa, 16% dau mai departe 25-50% din volume, 24% mentin 10-25% din volum externalizat si 29% subcontracteaza mai putin de 10% din marfuri catre alti parteneri de afaceri.
Motivele pentru care recurg la aceste masuri sunt diferite. Astfel, 34% dintre subiecti au afirmat ca pur si simplu nu au posibilitatea sa transporte toate volumele pe cont propriu, pentru ca nu dispun de capacitate suficient de mare sau nu o pot construi suficient de repede. 22% au afirmat ca nu vor sa dispuna de aceasta capacitate de transport suplimentara si folosesc subcontractarea pentru a beneficia de flexibilitate si a reduce riscul. 18% vor sa deserveasca un client, chiar daca nu pot face fata unui anumit volum la un anumit moment dat sau tipul de transport nu face parte din gama de servicii oferite sau nu se pliaza pe tipul de flota de care dispun.
Doar pentru 6% acesta este un mod de a-si creste veniturile, ei functionand ca intermediari intre expeditori si piata spot. Iar 9% au inaintat motive variate.