În 2024 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform DRPCI, 7.757 de camioane de peste 16 t (7.462 de autotractoare și 295 de șasiuri), cu 8% mai puține decât cele 8.445 (8.087+348) din 2023. Piața de semiremorci s-a contractat chiar mai mult, cu 16,5%, de la 4.738 la 3.956 de unități. În schimb autovehiculele din celelalte categorii de greutate au fost mai multe în 2024: 798, față de 619, cele de 6-16 t, 174, față de 164, cele de 3,5-6 t, și 18.794, față de 15.290, cele de până la 3,5 t.

Pe piața autotractoarelor de peste 16 t Mercedes-Benz continuă să fie lider, cu 1.897 de unități, față de 2.114 în 2023, urmat de Volvo Trucks, cu 1.317, față de 1.427, și de DAF, cu 1.162, față de 1.301. Clasamentul continuă cu Scania (739 de autotractoare în 2024 și 787 în 2023), MAN (843/1.102), Ford (596/561), Renault Trucks (591/529) – singurii doi producători care au avut creșteri față de 2023 – și Iveco (494 de autotractoare în 2024 și 553 în 2023).
Pe piața șasiurilor de peste 16 t lider este Ford, cu 99 de unități (91 de gunoiere, 1 vehicul pentru recuperare, 1 pentru curățat străzi/canale și 6 pentru alte activități), față de 141 în 2023, urmat de MAN, cu 51 (18 gunoiere, 6 macarale mobile, 4 vidanje, 4 pentru curățat străzi/canale, 3 pompe, 1 pentru pompieri și 15 pentru alte activități), față de 22, și de Liebherr (23 de macarale mobile, față de 24 în 2023). Renault Trucks a avut 22 de unități (7 pentru curățat străzi/canale, 5 vidanje, 4 macarale mobile, 2 gunoiere, 1 pompă, 1 vehicul de recuperare și 2 pentru alte activități), și tot 22 și în 2023, Iveco 18 (10 gunoiere, 3 vidanje, 1 pompă, 1 pentru curățat străzi-canale, 1 macara mobilă și 2 pentru alte activități), față de 17, Mercedes-Benz 17 (11 pompe, 1 gunoieră și 5 pentru alte activități), față de 25, DAF 16 (8 gunoiere, 2 vidanje și 6 pentru alte activități), față de 15, Farid (15 gunoiere, față de 54 în 2023), Volvo Trucks 10 (8 pentru încărcături excepționale, 1 pompă și 1 vidanjă), față de 7, Faun (9 gunoiere, față de 6), Scania 8 (3 vidanje, 2 macarale mobile, 2 platforme de lucru aeriene și 1 vehicul de recuperare), față de 5, Eschlbock (2 pentru alte activități) și ATP Trucks și Schwing (câte 1 pompă).
Cu 15% mai multe autoutilitare noi de 6-16 t

Din categoria autovehiculelor de 6-16 t s-au înmatriculat pentru prima dată în România 798 de unități, față de 619 în 2023. 653 sunt autotractoare – față de 546 – categorie unde Iveco este lider detașat, cu 550 (261 cu temperatură controlată, 145 de prelate, 42 de furgoane, 29 cu obloane rabatabile, 24 de basculante, 15 pentru transport de butelii, 13 cu cârlig ridicător, 12 pentru transport de vehicule, 5 cisterne, 2 izoterme și 2 platforme), față de 336 în 2023. Pe podium au mai fost Renault Trucks, cu 31 (7 cu cârlig ridicător, 7 basculante, 6 pentru transport de vehicule, 4 prelate, 3 platforme, 2 pentru transport de butelii, 1 cu caroserie amovibilă și 1 cu obloane rabatabile), față de 30 în 2023, și Isuzu, cu 24 (11 cu cârlig ridicător, 10 basculante, 2 cisterne și 1 cu obloane rabatabile), față de 84. Clasamentul continuă cu Mercedes-Benz, cu 18 autotractoare de 6-16 t (7 prelate, 5 pentru transport de vehicule, 1 cu caroserie amovibilă, 1 furgon, 1 izotermă, 1 autoremorcher, 1 cisternă și 1 basculantă), față de 35 în 2023, DAF 10 (3 cu cârlig ridicător, 2 pentru transport de vehicule, 2 prelate, 2 pentru transport de butelii și 1 cu obloane rabatabile), și tot 10 și în 2023, Fuso (7 în 2024 și 36 în 2023), Otokar (2 izoterme, 2 basculante și 1 prelată în 2024), MAN 4 (1 cu obloane rabatabile, 1 basculantă, 1 prelată și 1 furgon), față de 12, Volvo Trucks (2 prelate) și Maxus (1 furgon).
La acestea se adaugă 145 de șasiuri de 6-16 t, la fel ca în 2023. Lider de piață este Renault, cu 47 (26 de gunoiere, 8 vehicule pentru curățat străzi/canale, 8 vidanje, 4 vehicule pentru pompieri și 1 platformă de lucru aeriană), față de 12 în 2023, urmat de Faun (27 de gunoiere – niciuna în 2023) și Iveco, 17 șasiuri (5 vehicule de curățat străzi/canale, 4 vehicule de recuperare, 3 electro, 1 vehicul pentru pompieri, 1 autorulotă, 1 vidanjă și 2 pentru alte activități), față de 26. În afara podiumului s-au clasat Otokar (14 gunoiere – 3 în 2023), DAF (11 vehicule pentru curățat străzi/canale, față de 6 șasiuri în 2023), Isuzu, cu 11 șasiuri (6 gunoiere, 3 vehicule de curățat străzi/canale, 1 platformă de lucru la înălțime și 1 vidanjă), față de 29 în 2023, MAN (5 vidanje și 1 gunoieră, față de 1 șasiu în 2023), Mercedes-Benz (1 gunoieră, 1 vehicul pentru curățat străzi/canale și 3 pentru alte activități, față de 58 de unități în 2023, când a fost lider de piață pe acest segment), Mitsubishi (2 gunoiere și 1 vehicul de curățat străzi/canale, față de 2 în 2023), Farid (1 gunoieră, la fel ca în 2023), Hako și Kirchhoff (câte 1 vehicul pentru curățat străzi/canale) și Volvo Trucks (1 platformă de lucru aeriană).
Cu 10 utilitare de 3,5-6 t mai mult decât în 2023

Din categoria autovehiculelor comerciale de 3,5-6 t s-au înmatriculat pentru prima dată 174 de unități noi, față de 164 în 2023. 126 dintre ele sunt autotractoare (față de 115 în 2023), segment unde lider este Iveco, 77 de unități (24 cu temperatură controlată, 17 prelate, 12 pentru transport de vehicule, 11 basculante, 11 furgoane și 2 cu obloane rabatabile), față de 63 în 2023, urmat la mare distanță de Mercedes-Benz, cu 16 (6 cu obloane rabatabile, 4 cu temperatură controlată, 3 basculante, 1 prelată, 1 pentru transport de vehicule și 1 furgon), față de 18, Ford, cu 10 (4 cu temperatură controlată, 3 prelate, 2 furgoane și 1 basculantă), față de 5, Renault, cu 9 (4 basculante, 3 cu temperatură controlată, 1 prelată și 1 suprastructură deschisă), față de 11, Volkswagen, cu 8 (3 furgoane, 3 pentru transport de vehicule, 1 cu temperatură controlată și 1 pentru transport de butelii), față de 3, MAN (3 cu temperatură controlată și 1 basculantă), față de 3, și Mitsubishi (1 furgon și 1 basculantă – nicio autoutilitară de 3,5-6 t în 2023).
Cele 48 de șasiuri de 3,5-6 t (în 2023 au fost 49) sunt distribuite astfel: Iveco 15 platforme de lucru aeriene și 1 autorulotă, față de 20 în 2023, Mercedes-Benz 10 ambulanțe, 3 blindate și 1 pentru alte activități, față de 17, Volkswagen 5 ambulanțe, 1 autorulotă și 1 pentru alte activități și niciun șasiu de 3,5-6 t în 2023, Hymer 3 autorulote, Carthago și Dethleffs câte 2 autorulote și Adria, Knaus, Niesmann Bischoff, Pilote și Roller Team câte 1 autorulotă.
Piața utilitarelor de până la 3,5 t a crescut cu 23%

În sfârșit, din categoria autovehiculelor comerciale cu greutatea totală maximă autorizată de până la 3,5 t au fost înmatriculate 18.794 de unități noi, față de 15.290 în 2023.
18.395 dintre ele sunt autoutilitare, față de 14.714 în 2023. Lider de piață este Renault, cu 4.869 de unități, față de 4.177 în 2023, urmat de Ford, cu 4.124/3.206, și la mare distanță de Iveco (1.894/1.557), Fiat (1.526/971), Volkswagen (1.472/1.044), Mercedes-Benz (1.311/1.177) și Toyota (1.053 în 2024 și 868 în 2023).
Peste 100 de unități au mai avut Peugeot (595 în 2024 și 605 în 2023), Citroën (438/307), Opel (245/246), Ssangyong (184/101), Isuzu (173/133), Suzuki (164/96) și Dacia (110 în 2024 și 174 în 2023). Peste 10 unități au avut MAN (72), Maxus (57), Piaggio (31), Cenntro (16) și Ineos și UP (câte 10). Ram are 8 unități, Jeep și Fuso câte 7, Jac 6, DFSK și Dodge câte 4, GMC 2 și Chevrolet, Officine Cucini și Paragan câte 1.
Cele 399 de șasiuri de 3,5 t (în 2023 au fost mai multe, 576) sunt împărțite între un mare număr de producători: Renault (50 în 2024, în scădere uriașă față de cele 190 din 2023), XGO (38 de șasiuri în 2024 și 26 în 2023), Ford (34, respectiv 75), Peugeot (25/6), Veicoli Blindati (24/30), Capron (18/14), Socage (17/10), Iveco și McLouis (câte 16, față de 46, respectiv 4 în 2023), Volkswagen (14/20), Mercedes-Benz și Oil&Steel (câte 13, față de 18, respectiv 12 în 2023) și MAN (12 în 2024 și 2 în 2023). Mai puțin de 10 unități au Benimar și Roller Team (câte 9), Dethleffs și Rimor (câte 7), Mobilvetta și Nobel Art (câte 6), Autostar, Giottiline și Movex (câte 5), Hymer (4), Adria, Citroën, Eura Mobil, GSR, LMC, Piaggio și Weinsberg (câte 3), Challenger, CO.ME.T, Fiat, Forster, Isuzu, Laika și Sun Living (câte 2), Ahorn, Integra, Mitsubishi, Nissan, Pilote, Possl, P.LA, Qstomize, Robeta, Toyota și Westfalia (câte 1).

În total din cele patru categorii de greutate au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform DRPCI, 27.234 de unități noi și 41.415 rulate, și 93.580 au fost reînmatriculate, față de 24.119, 36.138, respectiv 94.281 în 2023. Iar conform calculelor noastre, care le includ în categoria vehiculelor noi și pe cele ce apar în statisticile DRPCI ca fiind rulate la prima înmatriculare în România, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult trei luni înainte de data înmatriculării în România, este vorba de 27.771 de unități noi în 2024 și 24.736 în 2023.
533 de utilitare electrice, din care patru de peste 16 t
Din categoria vehiculelor noi care funcționează cu alți combustibili decât motorina și benzina, în 2024 au fost înmatriculate 2 Volvo Trucks, 1 Renault Trucks și 1 Scania electrice de peste 16 t, 1 Scania de peste 18 t hibrid, 2 Volvo Trucks de peste 18 t pe LNG + motorină, 4 Fuso, 2 Iveco și 1 Maxus de 6-16 t electrice, 5 Ford și 2 Fuso de 3,5-6 t electrice, 35 Piaggio, 10 UP și 1 Officine Cucini de 3,5 t pe benzină și GPL, 52 Ford, 1 Ram și 1 Toyota de 3,5 t hibride și numeroase autovehicule de 3,5 t electrice: 126 Ford, 83 Citroën, 74 Mercedes-Benz, 65 Renault, 57 Maxus, 26 Toyota, 22 Peugeot, 21 Volkswagen, 18 Fiat, 16 Cenntro, 4 DFSK, 2 Iveco și 1 Opel.
Piața de semiremorci a scăzut cu 16,5%
În 2024 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform DRPCI, 3.419 semiremorci noi și 6.824 rulate, iar 11.942 au fost reînmatriculate, față de 4.325, 5.815, respectiv 11.233 în 2023. Iar conform calculelor noastre sunt 3.956 de semiremorci noi în 2024 și 4.738 în 2023.
1.514 dintre semiremorcile noi sunt Schmitz (710 prelate, 511 basculante, 168 cu temperatură controlată, 87 de furgoane, 18 izoterme, 9 pentru transport de containere, 6 platforme, 3 pentru transport de butelii și 2 cu obloane rabatabile), față de 1.789 în 2023, 782 sunt Krone (692 de prelate, 43 cu temperatură controlată, 23 de furgoane, 14 pentru transport de containere, 9 cu obloane rabatabile și 1 izotermă), față de 1.078, și 270 sunt Wielton (218 basculante, 34 cu suprastructură deschisă, 13 pentru transport de containere, 4 furgoane și 1 DA99 pentru încărcături lungi), față de 243.
Peste 10 unități mai au Mega (196 de basculante, față de 188 de semiremorci în 2023), Meiller (184/167 de basculante), Schwarzmüller (152 – 108 prelate, 32 de basculante, 8 platforme, 3 cu obloane rabatabile și 1 pentru transport de lemn – față de 337) și Kässbohrer (142 – 49 de cisterne, din care 43 ADR, 38 DA99, 38 de basculante, 5 pentru transport de containere, 5 platforme, 3 prelate, 2 cu obloane rabatabile și 2 pentru încărcături excepționale – față de 121).
Kögel are 86 de prelate, 2 basculante și 1 cu obloane rabatabile, față de 98 de semiremorci în 2023, Berger 83/132 de prelate, Magyar 51/38 de cisterne ADR, Stas 49 de semiremorci (22 de basculante, 16 DA99 și 11 furgoane), față de 67, Max Trailer 43 (31 cu podea coborâtă, 10 platforme și 2 pentru încărcături excepționale), față de 40, D-Tec 33/41 pentru transport de containere, Bodex 27 de basculante, față de 31 de semiremorci în 2023, Spitzer 23 de cisterne, față de 23 de semiremorci în 2023, Faymonville 21 (7 DA99, 6 pentru încărcături excepționale, 5 cu podea coborâtă și 3 platforme), față de 12, Goldhofer (18 pentru încărcături excepționale și 3 DA99, față de 6 semiremorci în 2023), Ardor 17/15 cisterne, OMEPS 16/32 cisterne, Zaslaw 15 (8 pentru transport de lemn, 6 basculante și 1 cu obloane rabatabile), față de 32, Web Trailer (15/5 cu obloane rabatabile), Tanker (13 cisterne, din care 9 ADR, față de 2 în 2023), Knapen (7 furgoane și 3 DA99, față de 5), Langendorf 10 (5 pentru transport de geamuri, 2 pentru încărcături excepționale, 2 cu podea coborâtă, 1 DA99 și 1 pentru transport de vehicule), față de 6, Sommer (8 pentru transport de animale și 2 prelate, față de 12), Benalu (5 basculante și 3 pentru transport de containere), Fliegl (5 platforme, 1 prelată, 1 cu podea coborâtă și 1 pentru transport de vehicule), BC-LDS (7 cisterne ADR), Gurlesenyl Treyler (7 cu podea coborâtă), Kempf (7 basculante), Meusburger (3 pentru încărcături excepționale, 2 cu podea coborâtă, 1 prelată și 1 platformă), Pezzaioli (7 pentru transport de animale), Star Yagcilar (7 pentru transport de containere), TMT (7 prelate), Grapar și Seka (5 cisterne fiecare), Kalepar (5 pentru transport de vehicule), Kraker (5 DA99), Donat (3 pentru încărcături excepționale și 1 cu podea coborâtă), Lag (4 pentru transport de containere), Pavic (4 pentru transport de lemn), Indox și OMSP Macola (câte 3 cisterne ADR), Optima Technic (3 pentru alte activități), A&D (2 DA99), Agacli, Emtech, FGM, Pancar și Vega Trailer (câte 2 pentru transport de vehicule), Feldbinder și Gofa (câte 2 cisterne ADR), GVN Trailer, Kon-Turksan Trailer și Recker (câte 2 cu podea coborâtă), Pacton (1 cu temperatură controlată și 1 pentru transport de containere), Panav (2 cu temperatură controlată), Schwarte Group (2 cisterne), Van Hool (2 pentru transport de containere), Carnehl (1 pentru alte activități), Chéreau (1 cu temperatură controlată), Eroglu, Juzjade și Pavelli (câte 1 pentru transport de vehicule), Expandable (1 furgon), Humbaur și Nooteboom (câte 1 platformă), Janmil (1 cu podea coborâtă), Kontex și Tana Shredder (câte 1 DA99), Lecitrailer (1 cu obloane rabatabile), Lider Lowbed (1 pentru încărcături excepționale), Nova și Otto Treyler (câte 1 cu podea coborâtă), OKT Trailer și Romex (câte 1 cisternă), Ozgul Treyler (1 pentru transport de containere) și Ozunlu (1 basculantă).

Radieri și exporturi cu 70%, respectiv 66,5% mai mici
În 2024 au fost radiate 109.658 de vehicule, din care 78.646 au fost dezmembrate și 31.012 au fost exportate, mult mai puține decât cele 186.401, 134.751, respectiv 51.650 din 2023.
Dintre autovehiculele comerciale au fost radiate 10.811 autoutilitare, față de 17.185 în 2023 , 1.147/1.669 de semiremorci, 545/837 de remorci, 458/400 de autobuze, 305/338 de microbuze, 185/253 de autospecializate, 92/113 de autospeciale, 91/149 de autotractoare, 76/75 de remorci speciale, 7/14 semiremorci speciale și 1 remorcă lentă, față de 12 în 2023.
Iar la export au mers 5.622 de autoutilitare în 2024 și 9.582 în 2023, 887/1.381 de semiremorci, 389/647 de remorci, 200/192 de autobuze, 175/127 de microbuze, 146/577 de autovehicule speciale, 53/63 de remorci speciale, 40/74 de autotractoare, 10/11 autospecializate, 6/10 semiremorci speciale și 1 autospecială.












