Un consorțiu condus de E.ON va primi o finanțare de 45 de milioane de euro din partea UE pentru extinderea infrastructurii de încărcare a autovehiculelor și vehiculelor comerciale electrice în Europa. Proiectul DRIVE-E este unul dintre cele 39 de proiecte inovatoare selectate recent de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu combustibili alternativi. Acesta va crea un total de 1.400 de noi puncte publice de încărcare până la finalul lui 2027. Totodată, 430 de puncte de încărcare sunt destinate camioanelor, fiecare cu o capacitate de 350 kW sau mai mare. Proiectul va fi implementat în 13 țări ale UE și va aduce o contribuție majoră la electrificarea transportului european de marfă și de pasageri.
Partenerii proiectului DRIVE-E, E.ON, ZSE și Eldrive, vor construi o rețea de puncte de încărcare pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare și grele de-a lungul principalelor rute transeuropene de transport de marfă. Proiectul include atât locații special concepute pentru încărcarea camioanelor, cât și medii mixte pentru camioane și autoturisme. Un alt obiectiv ar fi completarea și extinderea rețelei existente pentru vehiculele comerciale ușoare în zonele în care există lacune în rețea.
Punctele de încărcare planificate vor fi amplasate în peste 250 de locații din Germania, Austria, Danemarca, Italia, Țările de Jos, Suedia, Lituania, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, România, Bulgaria și Slovacia.
Decarbonizarea transportului de marfă în Europa
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană în cadrul Alternative Fuels Infrastructure Facility (AFIF) II. AFIF este un factor-cheie din spatele ambițiosului efort al UE de a extinde infrastructura de tarifare în întreaga rețea transeuropeană de transport pentru a face transportul de mărfuri și de pasageri în Europa mai eficient și mai durabil. A doua fază a AFIF (2024-2025) a fost lansată în februarie 2024, cu un buget total de 1 miliard de euro.