Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Helrom intenționează să facă intermodalul accesibil și transportatorilor rutieri mici și mijlocii

Helrom se definește ca transportator feroviar și în același timp inventator/dezvoltator de tehnologie – mai exact, vagoane speciale, pe care le produce în colaborare cu două fabrici, și care permit încărcarea/descărcarea rapide ale semiremorcilor și nu necesită echipamente costisitoare de manipulare în terminale. Într-un astfel de vagon se pot încărca două semiremorci cu marfă, în greutate totală de până la 38 t, iar un tren are de obicei 20 de vagoane.

Compania face transport feroviar pe cont propriu, cu personal propriu, și controlează întregul proces astfel încât să ofere predictibilitate și să elimine întârzierile sau alte situații neprevăzute.

Producția în serie a vagoanelor a început în 2024, și tot atunci Helrom a deschis noi rute: Viena-Braunschweig, Budapesta-Düsseldorf, Regensburg-Györ, Regensburg-Verona și Düsseldorf-Verona (aceasta din urmă cu șase plecări pe săptămâni din ambele capete și cu 20 de vagoane pe fiecare tren). „Creșterea numărului de vagoane și dezvoltarea noastră depind doar de capacitatea de a găsi finanțare, pentru că piețe există“, explică Bruno Weissmann, directorul de vânzări al companiei.

În prezent Helrom oferă două servicii: rezervare de locuri în vagoane sau, pentru clienții cu volume mari, trenuri complete (blocktrain), pe care și le organizează singuri.

Trenurile circulă zilnic pe fiecare linie, în ambele direcții, deci compania are deja volume mari de marfă. În medie este acoperită peste 80% din capacitate – pe unele relații 95%, pe altele mai puțin de 80% – iar în cazul a două rute interesante frecvența urmează să se dubleze în 2025. În plus, vor apărea și linii noi în țări unde Helrom este pe punctul de a câștiga licențe. De exemplu, există interes pentru Italia și se speră că varianta planificată va fi atractivă.

Această dezvoltare vine după ce 2024 a fost primul an de scalare, în care de la un tren s-a ajuns la opt.

Soluția companiei este potrivită și pentru transportatorii rutieri mici sau mijlocii, care apelează la ea, de exemplu, doar de trei ori pe săptămână, însă ideal pentru a fi eficienți în această colaborare ar fi să aibă cel puțin 20 de semiremorci, care să plece zilnic câte două din fiecare capăt, și câte două autotractoare care să se ocupe zilnic de transportul până la terminal și respectiv de la terminalul de destinație la clientul final.

Articole similare

Ad