Goodyear Tire & Rubber Company (NASDAQ: GT) a finalizat vânzarea anunțată la începutul anului a mărcii Dunlop de anvelope de consum, comerciale și alte anvelope speciale, precum și a anumitor drepturi de proprietate intelectuală și stocuri aferente, în Europa, America de Nord și Oceania, către Sumitomo Rubber Industries, Limited (TSE: 5110)(“SRI”), începând cu 7 mai 2025.
„Vânzarea mărcii Dunlop este o altă măsură luată de Goodyear pentru a avansa prin optimizarea portofoliului nostru, reducerea efectului de levier și consolidarea concentrării pe portofoliul nostru de mărci de bază”, a declarat Mark Stewart, Chief Executive Officer și președinte al Goodyear. “Goodyear face progrese semnificative în ceea ce privește transformarea operațiunilor sale și creșterea în segmentele noastre țintă și sunt încrezător în capacitatea noastră de a continua să ne atingem obiectivele.
La încheierea tranzacției încasările au totalizat 735 de milioane de dolari, din care 526 de milioane de dolari au fost pentru marca Dunlop, 105 milioane de dolari pentru costurile de sprijin pentru tranziție și 104 milioane de dolari pentru inventar. Goodyear intenționează să utilizeze încasările din tranzacție pentru a reduce efectul de levier asociat Planului Forward Transformation al Goodyear.
Goldman Sachs & Co. LLC a acționat în calitate de consultant financiar principal, urmat de Barclays Capital Inc. în calitate de consultant financiar și Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP în calitate de consilier juridic al Goodyear.