Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport din Franța au scăzut și în aprilie, cu 0,5%

Tarifele de transport rutier de marfă din Franța au continuat să scadă în aprilie, fiind influențate de scăderea prețului petrolului, așa cum reiese din analiza Upply (French road transport prices and business climate remain in decline). Iar scăderea volumelor este îngrijorătoare pe termen lung, deoarece orice creștere a prețurilor energiei ar genera un cataclism pentru firmele din domeniu.

Activitatea economică din Franța a crescut cu doar 0,1% în primul trimestru din 2025, conform estimărilor institutului de statistică INSEE publicate pe 30 aprilie. Această creștere foarte mică apare într-un context de restricții bugetare și incertitudine puternică pentru comerțul global. După contracția de 0,1% din trimestrul al patrulea din 2024, acum am putea vorbi despre o revenire dacă nu ar fi tendința negativă pe care o arată numeroase componente ale PIB-ului.

Pe piața internă, consumul gospodăriilor a stagnat, în ciuda scăderii inflației care restabilește puterea de cumpărare. Cheltuielile publice, care susținuseră creșterea în 2024, au încetinit brusc (-0,1%), investițiile în afaceri au continuat să scadă, iar sectorul construcțiilor începe un declin semnificativ.

Pe plan internațional, Donald Trump a accentuat presiunea asupra economiei globale, în special în sectorul auto, al oțelului și aluminiului, iar impactul negativ al războiului comercial nu se simte încă, dar este ușor de prezis. De aceea climatul de afaceri din Franța, măsurat de INSEE, a rămas sumbru în aprilie, de 96,4, sub media pe termen lung de 100, cu o scădere ușoară în construcții, până la 97, dar cu un declin foarte mare în retail, de cinci puncte față de luna anterioară, până la 95. În ceea ce privește climatul de afaceri, el crește în industrie cu trei puncte, până la 99, și mai puțin în servicii, cu un punct, până la 98.

Conform sondajului economic lunar al INSEE, climatul de afaceri în transportul rutier de mărfuri stagnează sub media pe termen lung, chiar dacă a recuperat ușor comparativ cu minimul din noiembrie 2024.

Iar opinia antreprenorilor din domeniu despre perspectivele de dezvoltare s-a îmbunătățit ușor, dar rămâne negativă. În aceste condiții, după scăderea din februarie, tarifele de transport rutier de marfă din Franța au scăzut și în aprilie cu 0,5% față de martie.

Articole similare

Ad