 
                La sfârșitul lui iunie, ESPORG (organizația europeană care se ocupă de coordonarea instalării de locuri de parcare securizate pentru camioane) a prezentat o evaluare a spațiilor de odihnă din Uniunea Europeană, cu scopul de a evalua rolul acestora în aplicarea corectă a reglementărilor din Pachetul Mobilitate ce vizează îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor.
Studiul a fost comandat de DG MOVE și fost prezentat în fața Comisiei pentru Transporturi (TRAN) din Parlamentul European, apoi în fața Comitetului de Dialog Social „Route” al Comisiei (DG EMPL). În el se arată că în Europa lipsesc 300.000 de locuri de parcare pentru camioane, care nu ar putea fi create decât în 2040. Nevoile cele mai urgente sunt în Franța, Spania, Italia și Germania.
ESPORG mai constată dificultatea de a găsi hoteluri în apropierea rutelor principale de transport și promovează, ca soluție potențială, luarea pauzei săptămânale normale în cabină în parcări securizate care au cele mai înalte clasificări, argint sau aur.
Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța (FNTR) informează că prezentarea raportului în Parlamentul European a fost urmată de diverse luări de cuvânt ale eurodeputaților, dintre care unii sunt de acord cu faptul că este important și urgent să se investească în parcări securizate, iar alții resping ideea de a face excepții în ceea ce privește obligația de a lua pauza săptămânală normală în afara cabinei, argumentând că dacă șoferii dorm săptămâni întregi în camion crește deficitul de forță de muncă în domeniu.
FNTR și asociațiile partenere BGL (din Germania) și NLA (din țările nordice) sunt de părere că ridicarea interdicției de a lua pauza în cabină este un semnal prost deoarece, după anularea de către CJUE a obligației de a aduce camioanele în țara de origine după cel mult opt săptămâni, Comisia Europeană ar acorda posibilitatea de a flexibiliza încă o interdicție din Pachetul Mobilitate. Când de fapt ar trebui să transmită un semnal opus și să caute îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru șoferi – câtă vreme oricum există criză de personal în Europa – și controlarea mai eficientă a respectării Pachetului Mobilitate.
Comisia Europeană va prezenta în curând în fața Consiliului și Parlamentului European un raport final cu privire la zonele de parcare, în lumina studiului ESPORG.
Sursă foto: FNTR



 
                 
             
                            






 
             
			 
             
             
             
             
            