Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prețul RCA la vehiculele grele crește cu 19% după ridicarea plafonării

Ridicarea plafonării tarifului RCA, de la 30 iunie 2025, face ca prețul plătit de transportatori pentru vehiculele grele să crească cu 19%. Și asta deoarece Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR) folosește acum formula de calcul a tarifelor în cazul asiguraților cu risc ridicat aprobată de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în urmă cu doi ani.

Astfel, prețul RCA pentru un camion în B0 va crește de la 9.000 de lei la aproximativ 11.000 de lei. Desigur, ofertele primite într-o primă fază din partea companiilor de asigurări pot fi chiar mai mari de atât, însă transportatorii trebuie să aibă în vedere faptul că, dacă cel puțin trei asigurători RCA ofertează un tarif de primă de N ori mai mare decât tariful de referință, atunci, în calitate de asigurați cu risc ridicat (conform legii 202/2022)  se pot adresa BAAR pentru a distribui încheierea poliței către un asigurător din piață, la tariful calculat pe baza formulei de calcul.

Desigur, o creștere de 19% nu este lucru puțin. Din păcate, apetitul societăților de asigurare pentru a încheia RCA la vehicule grele și în special la camioane de transport internațional este scăzut, nefiind concurență în piață, a atras atenția Viorel Vasile, CEO Safety Broker.

„Vorbim despre nu mai puțin de 70.000 de polițe RCA încheiate asiguraților cu risc fiscal ridicat, în special vehicule grele. Piața asigurărilor de răspundere civilă auto – care reprezintă aproxmativ 50% din volumul total de asigurări încheiate într-un an – este împărțită între câțiva furnizori, care doresc să își limiteze expunerea pe acest segment. Iar proiectul de înființare a unei firme de asigurări deținută de stat, care să încheie asigurări prin intermediul CEC, a rămas la stadiul de discuții, fără demersuri concrete în acest sens.“

De anul viitor se pare că va intra un jucător nou pe piața RCA, compania greacă Interamerican, care a obținut deja licența de a activa în România și respectiv pe segmentul RCA. Vor veni cu un brand online, prin care vor face doar vânzări directe, așa că rămâne de văzut în ce măsură vor încheia RCA și pentru camioane sau se vor adresa cu precădere clienților persoane fizice.

Articole similare

Ad