Un studiu realizat de Euler Hermes, liderul global in asigurarea de credit comercial si un specialist in domeniul garantiilor si al colectarii creantelor, pune in evidenta principalele puncte forte, dar si punctele slabe ale sectorului auto, intr-o perioada in care vanzarile de masini scad atat la nivel global, cat si european.
Astfel, printre punctele forte ale acestui sector se numara intensificarea apetitului consumatorilor pentru vehiculele alimentate cu energie alternativa si pentru noile servicii de mobilitate, diversitatea nevoilor locale (de exemplu, masini de oras in China sau pick-up-uri in Thailanda), cererea dinamica de pe pietele emergente (o crestere a clasei de mijloc si o rata scazuta a echipamentelor), sustinand perspectivele pe termen mediu ale pietei, cererea de modelele premium si vehicule sportive mai mari, care sustin profitabilitatea producatorilor de automobile, si expertiza actorilor stabili in probleme de diferentiere (de exemplu, design), de productie si de lant de aprovizionare.
Iar punctele slabe ale industriei producatoare de masini sunt incetinirea nevoilor de reinnoire si a prevalentei de conducere mai mici in randul tinerei generatii in orasele mari ale pietelor mature, propunerea de valoare a vehiculelor electrice pe termen scurt, datorita costului bateriei, gamei de actionare si extinderii retelei de incarcare, intensificarea cerintelor de mediu (poluare, emisii de CO2), care necesita investitii grele si care determina preturi ridicate la masini, dependenta de vanzarile de masini noi pe baza masurilor publice (subventii, scutiri de taxe), a politicilor monetare (costul imprumutului), a preturilor petrolului (costurile de functionare) si a preturilor pe piata de second-hand, precum si cresterea competitiei de catre giganti si start-up-uri in domeniul tehnologiilor de conducere conectate si autonome.