Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ARMO: Comerțul electronic din România atinge 3,5% din PIB și urcă în Top 10 UE

Conform European E-Commerce Report 2025, comerțul electronic din România este așteptat să atingă 3,5% din PIB în 2025, consolidându-și poziția printre primele zece state membre ale UE în ceea ce privește ponderea E-GDP. România ocupă locul nouă la nivel european și locul trei în Europa Centrală și de Est, fiind devansată doar de Polonia și Cehia.

„Suntem în Top 10 și avem șansa să valorificăm acest potențial prin sprijinirea digitalizării IMM-urilor și prin asigurarea unor condiții de concurență echitabile pentru magazinele românești.”, a precizat Cristi Movilă, Președinte ARMO.

Raportul pe 2025 arată că s-a generat un impact economic extins în comerțul online din România, ceea ce stimulează dezvoltarea serviciilor poștale și de curierat, a software-ului, a publicității digitale și chiar a producției locale de bunuri.

„Comerțul online nu mai este doar conveniență pentru consumatori, ci un motor real de creștere economică și fiscală, care conectează România la Piața Unică europeană”, a completat Cristian Pelivan, Director Executiv ARMO.

Provocări și oportunități pentru 2025:

•    Digitalizarea IMM-urilor – Doar 12% dintre IMM-urile românești vând online, sub media europeană; fiind necesare programe dedicate.

•    Condiții echitabile de piață – Comerțul extracomunitar exercită presiune asupra retailerilor români; ARMO sprijină punerea în aplicare a reformelor Codului Vamal al UE și a principiilor level playing field.

•    Tehnologii emergente – AI a fost deja aplicată în domeniul conținutului, al suportului pentru clienți și al previziunilor privind stocurile.

• Logistică verde și sustenabilitate – Oportunități de dezvoltare a rețelelor de lockere, a flotelor de vehicule electrice și de integrare a mecanismelor SGR în comerțul online.

La nivel european, tendințele cheie identificate în studiu includ: sprijinirea IMM-urilor în transformarea digitală, stabilirea unor reguli echitabile pentru toți jucătorii, investiții în logistică verde și simplificarea procedurilor administrative (facturare electronică, raportări integrate).

European E-Commerce Report 2025 a fost întocmit de Ecommerce Europe și EuroCommerce pe baza contribuțiilor asociațiilor naționale de e-commerce din peste 25 de țări, inclusiv ARMO.  Mai multe detalii despre acest studiu de cercetare va prezenta ARMO cu ocazia Zilei Comerțului Electronic, pe 15 octombrie 2025.

Articole similare

Ad