Marina Rybchik, key account specialist la AsstrA a explicat intr-un comunicat de presa ca in ultimii cinci ani, relatia dintre companii si clienti s-a facut tot mai mult cu ajutorul platformelor on-line. Se comunica tot mai mult prin mesaje, iar intalnirile se fac prin intermediul Skype-ului. „S-a ajuns la situatia in care apelarea fara programare si intreruperea interlocutorului sunt considerate inadecvate. In industria comertului electronic si a serviciilor, contactul direct a fost redus la minimum, asa ca acum se poate comanda un taxi sau se poate face o programare la medic printr-o aplicatie on-line. Acum apar platforme de licitatie care faciliteaza schimbul de informatii despre anumite optiuni de transport si portaluri de schimb comercial. Datorita automatizarii proceselor si dezvoltarii rapide a instrumentelor tehnologice, lumea logistica traieste acum intr-un «fus orar comun».“
Pentru a-si deservi mai bine clientii, AsstrA a introdus solutii electronice de schimb de date (Electronic Data Interchange). In plus, acum sunt disponibile si solutii de vizibilitate in lantul de aprovizionare care ajuta la transparenta proiectelor de transport in fiecare, create in parteneriat cu Shippeo. Astfel, pentru urmarirea marfurilor, clientii utilizeaza aplicatia AsstrA Track & Trace.
Marina Rybchik a explicat ca in alegerea partenerului logistic, experienta reprezinta un avantaj, dar si viteza de lucru, iar noile tehnologii accelereaza procesele prin optimizarea resurselor umane, a timpului si a resurselor financiare. Astfel ca, pentru multe companii, aceste avantaje sunt mai importante decat un pret mai mic.
Reprezentanta AsstrA a atras, insa, atentia asupra faptului ca dezvoltarea tehnologiei aduce si o serie de informatii vulnerabile in retelele globale care ar putea afecta pe viitor comunicarea din afaceri. De asemenea, globalizarea face ca granitele sa dispara, ceea ce deschide portile migratiei fortei de munca. Zborurile intercontinentale si companiile internationale fac lumea mai „compacta“. Modul in care clientii prefera sa comunice va depinde de valorile corporative si de obiceiurile regionale specifice locului in care isi desfasoara activitatea compania.