Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

AsstrA susține transportul cerealelor din Ucraina spre țările africane

Una dintre primele consecințe ale invaziei rusești în Ucraina a fost blocarea porturilor ucrainene, toate orientate spre Marea Neagră. Acest lucru a creat imediat o criză alimentară, deoarece Ucraina este unul dintre principalii exportatori de produse agricole importante, inclusiv grâu, porumb și ulei de floarea-soarelui. Se estimează că cel puțin 20 de milioane de tone din aceste produse au fost înghețate în porturi în faza inițială a conflictului. Pentru a face față acestei situații, s-a încercat atât redeschiderea fluxului maritim, cât și găsirea unor alternative terestre la alte porturi europene.

Una dintre principalele soluții constă în transportul rutier sau feroviar al produselor alimentare către portul polonez Gdansk, de unde sunt apoi expediate pe alte continente. În timpul sezonului de vârf, în august 2022, au fost exportate 4,6 milioane de tone de grâu, dintre care 3 milioane au fost transportate pe mare. Restul de 1,6 milioane de tone de grâu au fost trimise pe cale rutieră, feroviară sau navală pe Dunăre. Însă transportatorii au trebuit să se confrunte cu un obstacol cauzat de ecartamentul diferit al căii ferate între Ucraina, care încă îl are pe cel rusesc, și țările vecine, care îl au pe cel european.

Criza alimentară a fost analizată de organizația intermodală AsstrA, care remarcă, de asemenea, problema numărului limitat de transportatori europeni echipați pentru a transporta cereale: „În timpul recoltei, abia dacă există suficiente vehicule comerciale în UE pentru a transporta producția internă”, explică Natalia Iwanowa-Kolakowska, director regional adjunct al AsstrA pentru țările UE.

Pentru a face față crizei, Iwanowa-Kolakowska consideră că este necesară „optimizarea capacității de transport și creșterea numărului de transportatori de cereale”, dar și „îmbunătățirea eficienței punctelor de trecere a frontierei ucrainene, de exemplu prin îmbunătățirea disponibilității veterinarilor și construirea de depozite temporare la frontiera ucraineană”. Această modernizare este necesară, deoarece, în prima jumătate a anului 2023, cel puțin șaizeci de nave ucrainene de cereale sunt programate să fie trimise în Africa.

Unele dintre nave vor pleca din portul Odessa, datorită acordurilor de deschidere a unui coridor maritim în largul coastelor ucrainene, și vor fi destinate Sudanului, Somaliei și Yemenului. O primă navă pilot a plecat deja spre Etiopia. AsstrA participă, de asemenea, la acest efort cu soluțiile sale intermodale.

Articole similare

Ad