Ministrul cabinetului guvernamental, Michael Gove, a confirmat faptul ca vor fi impuse bariere comerciale in Marea Britanie si UE dupa ce se va fi incheiat perioada de tranzitie post-Brexit, avertizand intreprinderile sa se pregateasca pentru „schimbari semnificative“.
„Marea Britanie va fi in afara pietei unice si in afara uniunii vamale, astfel ca trebuie sa ne pregatim pentru procedurile vamale si verificarile care vor urma inevitabil“, a explicat consilierul ducelui de Lancaster.
Michael Gove a dezvaluit ca va fi imposibil ca activitatea comerciala sa se desfasoare fara frictiuni cu continentul. Singurul mod in care pot fi evitate controalele de rutina este alinierea cu legislatia UE, dar in felul acesta ar fi subminata baza pe care primul ministru si-a asigurat mandatul in alegerile generale.“
Chris Lemmon, editor financiar GlobalData, a afirmat ca „intreprinderile britanice care exporta si importa bunuri din UE au mai putin de 11 luni sa se pregateasca pentru verificarile din punctele vamale. Potrivit datelor publicate in octombrie de Biroul National de Audit, 60% dintre companiile care ar putea fi afectate s-au inregistrat deja pentru a putea desfasura proceduri vamale.“
Modul in care se va desfasura comertul este ingrijorator pentru industria auto din UK si Marea Britanie pentru ca nu sunt cunoscute procedurile si tarifele care urmeaza sa fie aplicate. Peste un milion de vehicule parasesc anual Marea Britanie, fiind exportate catre Europa si restul lumii, iar intrarile sunt aproape duble.
Acest lucru evidentiaza puternica dependenta pe care piata auto din Marea Britanie o are de comertul global, astfel incat orice bariere in relatia respectiva vor fi nepopulare in randul celor din industrie. Principala prioritate pentru companii va fi evitarea tarifelor de import/export, care ar putea adauga miliarde de lire sterline la costul dezvoltarii – un cost despre care unii producatori au spus deja ca va fi transmis consumatorilor.