Izolarea a milioane de italieni, inchiderea fabricilor si stoparea activitatilor comerciale, au redus drastic numarul de vehicule in circulatie si, in consecinta, si consumul de combustibil. Din punct de vedere economic, aceasta situatie afecteaza grav operatorii din domeniu, dupa cum explica Martino Landi, presedintele asociatiei distribuitorilor de carburanti, Faib Confesercenti. „Distributia de combustibil este inca activa, garantand aprovizionarea, atat in regim de autoservire, cu plata cash sau card, cat si in modul servit. Insa suntem epuizati.”
Potrivit asociatiei, 80% din cele aproximativ 21.500 de puncte de alimentare din Italia sunt deschise, in ciuda unei pierderi economice estimate la 90% in martie. In mod concret, pierderea consta in aproximativ 1,95 miliarde de litri de combustibil, din a doua saptamana din martie, pana in 6 aprilie 2020, ceea ce inseamna, in termeni economici, o reducere a cifrei de afaceri (inclusiv impozite si taxe pentru stat) de 2,9 miliarde de euro. „Este clar pentru toata lumea ca nu vom putea rezista mult timp. Acum riscam falimentul”, spune Martino Landi, citat de TrasportoEuropa. „In special, unele costuri de administrare fixe, cu utilitatile si serviciile, dar si cele cu personalul, reprezinta o povara economica insuportabila pentru management. In aceste conditii, fara interventie guvernamentala si acces la toate formele posibile de protectie, atat din punct de vedere fiscal, cat si economic concret, nu cred ca vom putea sa mai garantam serviciul public pentru mult timp."