Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

84% din firmele de transport rutier de marfa din Franta au inca activitatea oprita total/partial

FNTR (Federatia Nationala a Transportatorilor Rutieri din Franta) a realizat, in perioada 6-15 aprilie, un al doilea sondaj de la inceperea crizei medicale, la care au raspuns peste 1.200 de firme si din care a reiesit ca 80% dintre ele au oprit total (25%) sau partial (55%) activitatea. Iar daca vorbim doar de firmele care fac alt tip de transport decat de alimente si de furaje, procentul este ceva mai mare, de 84% (fata de 86% la sondajul din martie), din care 57% au oprit partial activitatea si 27% au oprit-o de tot (29% dupa primul sondaj). De cealalta parte, 78% dintre firmele care transport alimente si furaje nu au oprit deloc activitatea, iar 20% au oprit-o partial.

Managerii chestionati estimeaza o scadere medie a cifrei de afaceri de 48% in saptamanile de carantina comparativ cu perioada similara din 2019, iar 21% dintre firme au pierdut mai mult de 75% din cifra de afaceri din primul trimestru al anului trecut.
 
Si procentul de camioane trase pe dreapta a scazut usor, de la 59% in martie la 52% in aprilie. 
 
Firmele cu 10-50 de angajati sunt cele mai afectate de criza, estimand ca au o cifra de afaceri cu 50% mai mica decat cea din perioada similara a lui 2019 (fata de 44% mai putin in cazul firmelor cu peste 250 de angajati) si 54% din camioane trase pe dreapta (44% cele cu mai mult de 250 de angajati). In plus, 36% dintre firmele mici si mijloci au oprit total activitatea, fata de 11% in cazul celor cu peste 250 de angajati.
 
Centrul-Valea Loirei si Grand Est sunt zonele cu cel mai multe firme oprite total (35%, respectiv 31%), aceasta din urma fiind regiunea cea mai afectata de pandemie din punct de vedere al numarului de infectari cu noul virus si de decese si cea cu cel mai mare procent de firme care si-au oprit total activitatea (33%).

Managerii de firme care au sediul in Ile-de-France si Grand Est au cea mai puternica scadere a cifrei de afaceri in saptamanile de carantina (56%, respectiv 53%), iar cei din Bretania si Nouvelle-Aquitaine au cele mai mici scaderi (36%, respectiv 42%). 
 
Bretania este regiunea cu cele mai putine firme care au inchis total sau partial activitatea si cu cel mai mic procent de camioane trase pe dreapta (41%). Normandia este zona cu cele mai putine firme cu oprire totala a activitatii (11%), dar si cu cele mai multe firme inchise partial (74%). 
 
Cele trei regiuni care au cele mai mari procente de camioane inactive sunt Hauts-de-France (58%), Provence-Alpes-Côte d’Azur (57%) si Grand Est (58%).

Articole similare

Ad