Expeditorul afirma ca va favoriza liniile de containere care isi sustin eforturile durabile ale lantului de aprovizionare si vor folosi rutele de transport maritim mai scurte si mai eficiente din punct de vedere al emisiilor catre si dinspre Europa. Un purtator de cuvant al IKEA a declarat ca utilizarea traseului mai lung a avut ca efect cresterea emisiilor de gaze cu efect de sera din cauza distantelor mai mari de navigare. Transportatorii au raspuns ca ruta a fost utilizata temporar ca rezultat al inchiderii depozitelor si magazinelor din tarile de acostare. Purtatorul de cuvant IKEA a spus ca firma va avea in vedere sa nu rezerve transporturi cu linii care sa continue sa utilizeze aceasta ruta in viitor.
„Avem o agenda climatica ambitioasa si obiective stricte de reducere a emisiilor de carbon. Din aceasta perspectiva, este esential sa crestem eficienta consumului, sa inlocuim combustibilii fosili cu alternative ecologice si sa introducem noi tehnologii. Vom favoriza liniile de transport care impartasesc aceasta directie, astfel incat impreuna sa putem realiza o tranzitie spre o navigatie oceanica benefica pentru clima."
Liniile de containere merg pe la Capul Bunei Sperante pentru a evita taxele de pe canalul Suez, care pot insuma aproximativ 700.000 de dolari pentru o nava de 20.000 TEU.
Alphaliner a raportat la inceputul acestei luni ca numarul navigari care opteaza pentru ruta ce ocoleste canalul Suez a crescut cu cel putin 20.
Purtatorul de cuvant al IKEA a mai spus ca emisiile de transport maritim au scazut in general. „Situatia Covid-19 si anularea navigatiilor, consumul total de CO2 si combustibil in industria navelor oceanice sunt foarte reduse in ultimele patru luni. In plus, am fost informati ca majoritatea liniilor de containere au oprit aceasta ruta si acum ne-am intors la cea care merge pe canalul Suez.”
In strategia de sustenabilitate IKEA – People & Planet Positive – compania si-a prezentat obiectivul de a deveni prietenoasa cu mediul pana in 2030. „Deoarece transportul oceanic reprezinta aproximativ 40% din amprenta de carbon in operatiunile de aprovizionare ale IKEA, suntem intr-un dialog continuu cu furnizorii de servicii, inclusiv cu liniile de transport, cu privire la agenda noastra de sustenabilitate. Prin urmare, exista transparenta deplina cu privire la scopurile, obiectivele si prioritatile noastre privind modul in care intentionam sa devenim prietenosi cu mediul pana in 2030.?