Compania calaraseana Sidertrans face transport intracomunitar, in special pe relatia Italia-Franta, insa, din pacate, cu produse nealimentare, asa cum mentioneaza Gheorghe Dobre, administratorul sau. „Mai am cinci camioane in Germania, dar vin si acelea acasa“. Alte cinci vehicule din flota sunt dedicate transportului de produse ceramice (gresie, faianta) din Bulgaria pentru anumite magazine, dar si segmentul lucrarilor de constructii si renovare se confrunta cu probleme. „Am avut doar 3-4 curse pe saptamana din cuza timpilor mari de asteptare la punctul de trecere a frontierei de la Giurgiu-Ruse“, a mai spus Gheorghe Dobre. Potrivit acestuia, din cauza inchiderii frontierei de la Silistra, vama Giurgiu a fost supraaglomerata de camioane turcesi. „Au stat si cate 24 de ore ca sa treaca.“
Cand au fost probleme in vama de la Nadlac, pentru returul din Italia, soferii companiei, pentru a evita cozile, au trecut cu feribotul de la Bari catre Grecia si au intrat in tara prin Bulgaria.
Toti cei care au intrat in tara au stat la izolare timp de 14 zile, dar „nu am avut o problema cu asta. In primul rand este o masura de siguranta pentru sanatate, iar in al doilea rand nici nu aveam unde sa-i mai trimit in cursa. Problema este ca DSP ii izoleaza si apoi uita de ei. Am un sofer care a iesit azi din izolare, dar in tot timpul acesta nu l-a cautat nimeni. Nici nu stie ce sa faca“, a completat Gheorghe Dobre, care a subliniat faptul ca pana la urma forta de munca va fi grav afectata dupa aceasta pandemie. „Problema cu forta de munca se va acutiza pentru ca oamenii se vor imbolnavi, iar asta le reduce capacitatea pulmonara si nu vor mai avea acelasi randament. Am preferat sa-i platesc doar pentru a sta acasa, oricum nu mai am unde sa-i trimit. Acum se va cunoaste valoarea oamenilor.“